مردم، دولت و ناجا؛ سه ركن تأمین امنیت جامعه
کد خبر: 3769249
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

مردم، دولت و ناجا؛ سه ركن تأمین امنیت جامعه

گروه اجتماعی ـ جانشین فرماندهی انتظامی ممسنی امنیت را مثلثی توصیف كرد كه مردم، دستگاه‌های دولتی و نیروی انتظامی اضلاع آن هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالصحاب احمدی، جانشین انتظامی شهرستان ممسنی امروز، 12 آذرماه در نشست با معتمدان، شوراها و دهیاران بخش ماهور میلاتون این شهرستان گفت: عوامل انتظامی و امنیتی و اجرایی(شورای تأمین) با حساسیت خاصی به این منطقه نگاه می‌کنند؛ زیرا بر این باورند که عشایر ذخایر مملکت هستند و داشته‌های عشایر دام و احشام آن‌ها است که اگر مورد سرقت قرار بگیرند برای مسئولان سخت است.
وی افزود: سرقت احشام از دامداران و عشایر همواره یکی از دغدغه‌های پلیس بوده که این جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری را برای حفاظت و حراست و تعامل و همکاری معتمدان و شوراها و دهیاران با نیروی انتظامی به منظور پیشگیری صورت می‌گیرد.
احمدی با بیان اینكه نیروی انتظامی این شهرستان در راستای پیشگیری از وقوع سرقت به صورت شبانه‌روزی در محورهای فرعی و مواصلاتی تمام توان خود را به کار می‌گیرد، گفت: امنیت مثلثی است که مردم، دستگاه‌های دولتی و نیروی انتظامی و امنیتی سه ضلع آن را تشکیل می‌دهند و نباید انتظار تامین کامل آن را تنها از نیروی انتظامی بخواهیم.
این مقام انتظامی بیان كرد: درست است فلسفه وجودی نیروی انتظامی، حفظ و ارتقای امنیت پایدار در جامعه است، لکن برای رسیدن به این اهداف نیاز به تلاش و همکاری بشتر احاد مردم است و لازم است عشایر و دامداران به هشدارهای پلیس برای حفظ و نگهداری احشام خود توجه كنند و رفت و آمد افراد و خودروهای غریبه را رصد و در صورت مشکوک بودن بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
وی در پایان توصیه كرد كه عشایر و دامداران احشام خود را در کنار جاده‌ها و چراگاه‌ها بدون رعایت نكات پیشگیرانه رها نکنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.
انتهای پیام

captcha