دانشگاه‌‌ها دائماً تحول‌آفرین باشند
کد خبر: 3769264
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

دانشگاه‌‌ها دائماً تحول‌آفرین باشند

گروه اجتماعی ـ مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: لازم است تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه حاکم باشد به این معنا که دانشگاه باید دائماً تحول‌آفرین بوده، زیرا چشم جامعه به دانشگاه است.

ضرورت حاکم بودن تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد 12 آذرماه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: 16 آذرماه نقطه عطفی در آموزش عالی کشور است که دانشجویان در سال 32 با حس وطن پرستی و تبعیت از اسلام توانستند در مقابل استکبار بایستند.
وی افزود: جنبش دانشجویی در طول حیات خود هیچ‌گاه از رسالتی که بر عهده داشت از خط و مشی خود عقب‌نشینی نکرد و رسالت خود را همیشه پیامبر‌گونه انجام داد.
‌صفی گفت: لازم است تمام دانشجویان و دانشگاهیان سیر تاریخی 16 آذر را مرور کنند تا برای همیشه در ذهن‌ها بماند که چه مسیری را دانشجویان قبل از انقلاب ترسیم کردند.
وی گفت: امروز راه برون‌رفت از مشکلات کشور، تنها با وجود اساتید و دانشجویانی است که در دانشگاه‌ها قله‌های علمی را طی کرده و از این مسیر عبور می‌کنند.
‌صفی ادامه داد: دانشجویان نباید بی‌هویتی و ناامیدی را در نظر بگیرند و باید بدانند که آینده کشور و مملکت و حتی آینده منطقه و جهان اسلام از آن دانشجویانی است که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه مرکز مهم تربیت قوه عاقله کشور است قوه عاقله‌ای که اگر در بعد انسان باشد می‌‎تواند تمام قوا را تحت تربیت خود در آورد، اگر این قوه بتواند دانشجو را به قوه عاقله‌ای که در وجود خود است، متذکر کند این قوه می‌تواند موتور محرکی برای کشور، منطقه و جهان باشد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: این قوه دارای الزاماتی است و اگر دانشگاه مرکز قوه عاقله باشد باید برای کشور و تمام امور اجرایی کشور خط و مشی مشخص کند و دانشگاه خود را با مسائل کشور درگیر کند.
وی افزود: دانشگاه نباید خود را جدای از مسائل کشور بداند و لازم است چالش‌های کشور برای دانشگاه مسائل حقیقی و واقعی باشند.
‌صفی تأکید کرد: تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویتی دانشجویان از دیگر مسائل مهمی است که اساتید باید تربیت فرهنگی و اخلاقی و همچنین هویت دانشجویان برایشان مهم باشد.
وی بیان کرد: لازم است تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه حاکم باشد به این معنا که دانشگاه باید دائما تحول‌آفرین بوده، زیرا چشم جامعه به دانشگاه است.
‌صفی تاکید کرد: مسئولان استان باید دانشگاه را به رسمیت بشناسند زیرا دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر استان می‌تواند به جامعه و امورات اجرایی استان کمک کند.
در ادامه سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: روز 16 آذرماه روزی بود که دانشجویان به راحتی در مقابل استکبار و استبداد ایستادگی کردند و به راحتی توانستند نام بسیار مهم و ارزشمند دانشجو را در فرهنگ و تاریخ ایران به ثبت برسانند.
وی افزود: دانشجویان سردمداران نظام هستند که لازم است در کنار علم‌اندوزی و کسب مهارت‌های آموزشی نهایت درایت و تلاش را در توسعه بینش سیاسی، عقیدتی و سایر جوانب داشته باشند.
رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر استان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به وجود هشت دانشکده، بالغ بر هفت هزار دانشجو علاوه بر فعالیت‌‍‌های آموزشی با حضور در پنج تشکل سیاسی، 40 انجمن علمی و 10 کانون فرهنگی و هنری علی‌رغم مباحث علمی و آموزشی مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشارکت دارند که خروجی و نتیجه فعالیت آن‌ها 50 نشریه دانشجویی در دانشگاه بوده که منتشر می‌شود.
انتهای پیام

captcha