وظیفه تمام دستگاه‌های فرهنگی، نشر فرهنگ شهادت است
کد خبر: 3769265
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
خرسند:

وظیفه تمام دستگاه‌های فرهنگی، نشر فرهنگ شهادت است

گروه فرهنگی ـ امام جمعه كازرون با تأكید بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت گفت: وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی نشر فرهنگ شهادت است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه كازرون در دیدار با رئیس حوزه هنری فارس كه به‌منظور برگزاری جلسه بزرگداشت شهدا برگزار شده بود، گفت: وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی نشر فرهنگ شهادت است.
وی افزود: بحمد الهی حوزه هنری در این زمینه در کشور فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است و کتب و آثار منتشر شده‌ای که با استقبال مخاطبین روبه رو شده نشان دهنده اهمیت این فعالیت است با این همه توقع ما در استان بیش از این‌هاست.
امام جمعه شهرستان کازرون اظهار كرد: سابقه انقلابی و مبارزاتی مردم شریف کازرون و نقش ارزنده این مردم در نهضت حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی سبب می‌شود توقع داشته باشیم حوزه هنری و سایر دستگاه‌های فرهنگی حضور پررنگ تری در شهرستان کازرون داشته باشند.
وی با تقدیر از اختصاص کتابی به یکی از شهدای شهرستان گفت: این شهید والامقام و شهدای دیگری که قرار است در این مراسم مورد تقدیر قرار گیرند همگی شأن و منزلت والایی دارند اما کازرون دیاری است که بی شمار ستاره فروزان در آسمان ایثار و شهادت دارد.
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز در این دیدار گفت: کازرون دیار سبز فارس کبیر با مردمانی سرخ اندیش و سپید احساس مفتخر است که در تاریخ دیرپای خویش همواره در سنگر اسلام و شیعه حضوری پر رنگ داشته است.
وی افزود: باور راستین مردم این دیار را ارج می‌نهیم که معتقدند سلمان فارسی از این خطه بالیده و در مکتب ولایت امیرالمومنین امام علی(ع) به اهل بیت(ع) آفتاب گره خورده تا سلمان محمدی باشد و نشانی از حق‌جویی و حق‌خواهی و حق‌طلبی و حکمت شجاعانه مردمان پارس.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس به واسطه وظایف خویش پرداختن به شهدا و تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان را در دستور کار خویش قرار داده است.
وی افزود: در این میان کازرون به سبب سابقه انقلابی این دیار و مردمان مبارز و شجاع آن که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پایمردی و دلاوری فراوانی از خود نشان دادند به عنوان یکی از مراکز مهم مدنظر ما بوده و در این راه وجود پژوهشگران و تلاشگران درون شهرستان نیز سبب جدی‌تر شدن کار در این خطه شده است.
کرم‌اللهی بیان کرد: یادواره شهید علی بازیار و شش تن از شهدای والامقام شهرستان کازرون برای ما نه یک برنامه فرهنگی بلکه یک حرکت هنری است چرا که در این برنامه قرار است کتاب خاطرات شهید رونمایی و برنامه‌های هنری چون نمایش شب خاطره و ... نیز اجرا شود.
امیرحسین مرادی‌زادگان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کازرون نیز در این دیدار گفت: توجه به شهدای شهرستان کازرون را به عنوان یک حرکت ارزنده فرهنگی ارج می‌نهیم و با این رویداد همراهی کامل داریم.
وی افزود: نسل جوان نیازمند آن است که واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و حقیقت انقلاب اسلامی را از منابع معتبر بشنود تا بتواند از این گنجینه ارزشمند برای ساخت و یکپارچگی هویت خویش بهره ببرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کازرون بیان كرد: شهرستان کازرون آمادگی دارد با دستگاه‌های استان که درصدد تکریم و تعظیم شهدای این شهرستان هستند همراهی و همکاری کند و امیدواریم بتوانیم حق شهدا را ادا کنیم.
وحید فرجی، قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: حوزه هنری نقش ارزنده‌ای در انتقال پیام حقیقی ایثار و شهادت داشته است و آثار هنری ارزنده‌ای که در این سال‌ها تولید شده گواه این امر است.
وی افزود: امیدواریم انتشار این کتاب و برگزاری این برنامه بتواند اندکی از دین بزرگی که شهدا به گردن ما دارند را ادا کند و به سهم خویش نقشی هرچند کوچک در بیان حقیقت بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل آینده‌ساز داشته باشیم.
قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حضور شخصیتی فرهنگی و انقلابی در مقام امام جمعه شهرستان کازرون نشان دهنده آن است که این شهرستان توانمندی فرهنگی والایی دارد و باید در معادلات فرهنگی نقش ارزنده‌تری ایفا کند.
فرجی در پایان اظهار كرد: علاوه بر این مراسم و شهرستان کازرون برنامه‌های مشابهی برای شهرستان‌های دیگر نیز در نظر گرفته‌ایم که ان‌شاءالله به زودی اجرا خواهد شد و امیدواریم حوزه هنری بتواند بازتاب دهنده واقعیت‌های درخشان پایداری و ایثارگری مردم فارس باشد.
انتهای پیام

captcha