فراخوان مقاله برای ویژه‌نامه اسلام در جنوب شرق آسیا
کد خبر: 3769306
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
ماهنامه ادیان اعلام کرد؛

فراخوان مقاله برای ویژه‌نامه اسلام در جنوب شرق آسیا

گروه بین‌الملل- ماهنامه «ادیان» چاپ آمریکا، برای شماره ویژه خود با موضوع اسلام در شرق آسیا، فراخوان مقاله داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی MDPI؛ ماهنامه ادیان (Religions)، یکی از شماره‌های خود را به موضوع بررسی اسلام در جنوب شرق آسیا ( Reframing Islam in Southeast Asia) اختصاص داده است.
 
در فراخوان مقاله برای این مجله آمده است: تاریخ اسلام در جنوب شرق آسیا به طور سنتی به گونه‌ای روایت شده که این دین از خاورمیانه وارد این منطقه شده و اغلب به عنوان یک واقعیت، ورود اسلام به این منطقه متاثر از حوزه هند و مالایی دانسته شده است.

شماره ویژه اسلام در شرق آسیا قصد دارد با  بررسی اینکه چگونه اسلام در این محیط به کار گرفته شده و  تناقض بین مسائل اصلی و فرعی، معتبر و بدعت‌آمیز، محلی و بیگانه، قومیت و دین، و اکثریت و اقلیت چگونه در این منطقه چالش‌برانگیز شده است، هر دوی این روایت‌ها را به چالش بکشد.

مسئولان مجله علاقمند هستند که به موضوعاتی از قبیل رابطه بین اسلام وهنر؛ اسلام و جنسیت؛ جوامع حاشیه‌ای؛ روابط فرا‌ملیتی و درون آسیایی؛ مطالعات تطبیقی در درون منطقه و مطالعات اسلام خارج از حوزه اسلامی جنوب شرق آسیا بپردازند.

چیارا فورمیچی (Chiara Formichi)، استاد دانشکده مطالعات آسیایی دانشگاه کورنل (Cornell University) آمریکا سرویراستار این ویژه‌نامه خواهد بود.

ماهنامه «ادیان» یک مجله بین‌المللی و میان‌رشته‌ای است که به موضوعات حوزه ادیان و الهیات می‌پردازد و به صورت آنلاین در سایت MDPI منتشر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 15 آگوست 2019 (24 مرداد 1398) برای این مجله ارسال کنند.
انتهای پیام
captcha