راه‌اندازی ۷۷۰ طرح اشتغال مددجویان خراسان‌شمالی در حوزه صنایع دستی
کد خبر: 3769537
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

راه‌اندازی ۷۷۰ طرح اشتغال مددجویان خراسان‌شمالی در حوزه صنایع دستی

گروه اجتماعی - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: در حوزه صنایع‌دستی ۷۷۰ طرح فعال در حال اجرا بوده که ۷۰۰ مورد آن به تولید قالی و گلیم اختصاص دارد.

راه‌اندازی ۷۷۰ طرح اشتغال مددجویان خراسان‌شمالی در حوزه صنایع دستی

به گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، پور رمضانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان امروز، 13 آذرماه با بیان اینکه با حمایت و نظارت مستمر این نهاد ۷۷۰ طرح صنایع‌دستی توسط مددجویان در حال اجراست، گفت: از این تعداد ۷۰۰ طرح در حوزه تولیدات قالی فعال است.
وی با بیان اینکه طرح‌های صنایع‌دستی یکی از محورهای توسعه اشتغال خانگی محسوب می‌شود، افزود: توجه به صنایع‌دستی و توسعه آن بین مددجویان از جمله زنان سرپرست خانوار، توانسته تأثیرات به سزایی در توانمندی و خودکفایی خانواده‌ها داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۴۳ طرح صنایع‌دستی برای مددجویان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: در این بخش ۴۳۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
معاون اشتغال خودکفایی کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: مددجویان این نهاد در حوزه صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، چادرشب دوزی، کلاه کرکی، عروسک‌سازی، نمدمالی، معرق، مشبک، خیاطی تزیینی، ‌گلدوزی، گل‌سازی، ظریف دستی، طراحی، گرافیک، تابلو فرش، ساخت مبلمان در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه ۷۷ تخته فرش توسط مددجویان این نهاد طی امسال تولیدشده است، ادامه داد: ارزش این دست بافته‌ها بیش از ۲۱۵ میلیون تومان بود.
انتهای پیام

captcha