برگزاری تئاتر درمانی در شیراز
کد خبر: 3769576
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

برگزاری تئاتر درمانی در شیراز

گروه فرهنگی ـ برای نخستین بار در شیراز، تئاتر درمانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و روانی به‌همت شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، هنر درمانی از دیرباز برای درمان مشکلات روحی و آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف به کار رفته است. در این روش از ابزار‌های هنری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و درمان اختلالات روانی افراد استفاده می‌شود.
بر این اساس معاونت اجتماعی و مشارکت‌‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، تکنیک‌های روان درمانی را طی فرایندهای خلاقانه با دانش جامعه‌شناسی و هنر در هم آمیخته تا سلامت اجتماعی و بهزیستی روانی شهروندان را بهبود بخشد.
ابراهیم گشتاسبی‌راد، معاون فرهنگی شهرداری شیراز در این رابطه گفت: سایکودرام از بهترین روش‌های پیشگیری سطح اول(آموزش) و سطح دوم(مداخله در آسیب‌های اجتماعی) است که الگوی سبک زندگی موفق را به افرادی که آسیب دیده یا در معرض آسیب هستند معرفی می‌كند.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز افزود: تئاتردرمانی، آمیزه‌ای از هنرهای نمایشی و موسیقیایی و مبتنی بر دانش جامعه‌شناسی و روان‌شناسی است که مفاهیم مورد نیاز را به‌طور غیرمستقیم و در قالب نمایش منتقل می‌كند.
وی افزود: آنچه در این روش آموزشی حائز اهمیت است مشارکت جدی مخاطبان و حتی ایفای نقش در بخش‌هایی از نمایش توسط خود آنان است که موجب استقبال بی نظیر و گسترده شهروندان شده است.
سارا همت، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در ادامه گفت: خشونت یکی از اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز است و در این حوزه کمبود آموزش‌های مؤثر احساس می‌شود.
وی گفت: این معاونت تاکنون ۲۶ برنامه سایکودرام را در مراکز وابسته به سازمان و برای عموم شهروندان و ۱۰ برنامه را نیز با همکاری آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شهر شیراز و در مدارس پُرخطر اجرا كرده است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: در نظر داریم این برنامه با محوریت گروه‌های اولویت‌دار و با محوریت مدارس پُرخطر ادامه یابد زیرا با اجرای متناوب و ارتباط گیری مستمر با این‌ گروه از مخاطبان، می‌توان گفت که مفاهیم درونی شده و کاهش آسیب‌ها و تغییرات اجتماعی مورد نظر در بلند مدت تحقق خواهد یافت.
انتهای پیام

captcha