نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگ‌سرای ملل به روایت تصویر
کد خبر: 3769723
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگ‌سرای ملل به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ نمایشگاه فرهنگی الجزایر در فرهنگسرای ملل که روز گذشته، 13 آذر با حضور سفیر الجزایر در ایران و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح شد؛ تا 16 آذرماه میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین افتتاحیه هفته فرهنگی الجزایر با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ عبدالمنعم الحریز، سفیر الجزایر در ایران؛ سیاوش شهریور، فرماندار منطقه شمیرانات؛ سیدمحمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی؛ عباس خامه‌‌یار، معاون بین‌الملل و محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ صلّاح زواوی، سفیر فلسطین(شیخ‌السفرا) و سفیران کشورهایی همچون قبرس، بلغارستان، مصر، رومانی و سنگال، وابسته‌های فرهنگی کشورهای استرالیا، شیلی، دانمارک، موریتانی، بلاروس، فنلاند و اعضای سازمان‌های بین‌المللی، رؤسای انجمن‌های دوستی ایران و سایر کشورها و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سه‌شنبه، ۱۳ آذر ماه در فرهنگ‌‌سرای ملل برگزار شد.
هفته فرهنگی الجزایر با هدف آشنایی با آداب و رسوم و گسترش روابط فرهنگی الجزایر و ایران به‌مدت چهار روز از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار می‌شود.
در بخش نمایشگاهی آثار هنرهای تجسمی و سنتی (نقاشی آبرنگ، رنگ و روغن، مینیاتور، اکریلیک، نقاشی روی ماسه، تابلوهای سرامیکی و...)، صنایع دستی (ظرف‌های سفالی، نقاشی روی سنگ و...) که حکایت از بافت تاریخی و طبیعت و زندگی مردم دارد، در نگارخانه شماره ۱ و ۲ به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین تاریخ سیاسی این کشور و چهره‌های برجسته الجزایر در قالب تابلوهای مصور به شهروندان معرفی می‌شود و در بخش هنر و سینما فیلم‌های نبرد الجزایر، مناره، بر فراز الجزایر و چاه با حضور علاقه‌مندان به هنر سینما نمایش داده می‌شود.
در مراسم افتتاحیه سفیر الجزایر در ایران طی سخنانی برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها را باعث نزدیک شدن دو ملت ایران و الجزایر به یکدیگر دانست و گفت: این نمایشگاه برای آشنایی مردم ایران با فرهنگ و هنر الجزایر برگزار شده و مهم‌ترین نتیجه برگزاری این برنامه، گفت‌و‌گوی فرهنگی است که بین دو کشور شکل می‌گیرد. تنها راه عبور از شرایط فعلی این است که کشورهای اسلامی به یک گفتمان واحد برسند.
سعید اوحدی نیز در این مراسم با بیان اینکه هفته فرهنگی الجزایر فرصت خوبی است که روابط بین دو ملت و دولت ایران و الجزایر تعمیق بیشتری پیدا کند، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌هایی همچون هفته فرهنگی الجزایر که فرهنگ و هنر آن نشئت گرفته از تمدن اسلامی و عربی است و اشتراکات بسیار زیادی با فرهنگ ایرانی دارد، قطعا فرصت مناسبی است که موجب تعمیق روابط ملت‌های ایران و الجزایر و کشورهای منطقه می‌شود. آن هم در شرایطی که شاهد هستیم دشمنان وحدت مسلمانان همه تلاش و ظرفیت‌شان را به خدمت گرفته‌اند تا به هدف ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی برسند. البته قطعا به آن نخواهند رسید.

مجید وفامهر
انتهای پیام

captcha