روزهای کوتاه؛ فرصتی مغتنم برای روزه‌های قضا
کد خبر: 3769760
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

روزهای کوتاه؛ فرصتی مغتنم برای روزه‌های قضا

کانون خبرنگاران نبأ ـــ یک مبلغ حوزوی گفت: با توجه به کوتاه بودن روزها در فصل‌های پاییز و زمستان شایسته است این فرصت را برای قضای روزه‌های فوت شده مغتنم شماریم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین خادمیان، مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به کوتاه بودن ایام در فصل‌های پاییز و زمستان یادآور شد: با توجه به کوتاه بودن روزها شایسته است مؤمنینی که روزه قضاء دارند از این فرصت برای جبران مافات بهره ببرند.

وی در این باره گفت: مثلا بانوانی که به جهت شیر دادن فرزند در ماه رمضان معذور بوده‌اند، می‌توانند از این ایام بهره برده و اگر ضرری متوجه آنان یا فرزند نمی‌شود؛ به قضای روزه‌ اقدام‌ کنند.

حجت‌الاسلام خادمیان افزود: اهل ایمان نیز چنانچه روزه قضاء ندارند، شایسته است فرصت را مغتنم شمرده و با توجه به مطلوب بودن دمای روزهای پاییز و زمستان جهت تقرب الهی بهره برند.

وی با بیان ایکنه برخی دوشنبه و پنج‌شنبه را برای روزه‌داری مستحب می‌دانند، گفت: استحباب این روزها در متون فقهی مورد اختلاف است و حتی برخی فقهای عظام برای آن کراهت هم قائل هستند و باید متذکر شد فقهای اهل سنت بر استحباب روزه دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها تاکید دارند. اما در متون فقهی شیعی روزه گرفتن در تمام روزهای هفته از جهت استحباب برابر هستند.

علیرضا برومند

captcha