300 حافظ کل قرآن؛ ثمره فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان در خوزستان
کد خبر: 3769764
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

300 حافظ کل قرآن؛ ثمره فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با 12 شعبه در خوزستان تاکنون بیش از 300 معلم و حافظ کل قرآن کریم در این استان تربیت کرده است.

300 حافظ کل قرآن کریم ثمره فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان در خوزستان

حمیدرضا شفیعی، مسئول شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان در خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره فعالیت شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در استان اظهار کرد: مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تاکنون بیش از 300 معلم و حافظ کل قرآن کریم در استان خوزستان تربیت کرده است. بخشی از این حفاظ در مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم بیت‌الاحزان و برخی در شعبات این مؤسسه در استان موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.

فعالیت 12 شعبه از مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در خوزستان

وی گفت: این موسسه با راه‌اندازی 12 شعبه در شهرهای استان خوزستان (اهواز، رامهرمز، آبادان، سوسنگرد، شوشتر، الوان، شوش، هفتکل، دزفول و بخش‌های منیوحی و تنگه آبادان) توانسته در زمینه حفظ قرآن برای جوانان علاقه‌مند در استان اقدام کند.

شفیعی ادامه داد: این مرکز با راه‌اندازی دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم در شهرهای سوسنگرد و آبادان علاوه بر تربیت حافظان قرآن در دوره‌های یکساله، توانسته قرآن‌آموزان بین‌المللی را از کشورهای همسایه نیز جذب کند.

راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستانی قرآن‌محور در 5 شهر استان

مسئول شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان در خوزستان درباره فعالیت‌های این شعب در استان گفت: طرح رحله با موضوع حفظ 4 جزء قرآن کریم طی دو ماه تابستان بیش از سه سال است که در استان اجرا می‌شود. راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستانی قرآن‌محور در 5 شهر استان از دیگر فعالیت‌های شاخص مؤسسه بیت‌الاحزان در استان است که با تألیف کتب آموزشی ویژه و برنامه‌های متنوع برای کودکان توانسته آنها را از سنین کودکی با معارف قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در 5 شهر رامهرمز الوان، هفتکل، شهر حر و سوسنگر این مهد و پیش‌دبستانی در حال فعالیت است.

شفیعی در ادامه درباره فعالیت برخی از شعب مؤسسه بیت‌الاحزان در استان توضیح داد: مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه رامهرمز با حضور تعدادی از حفاظ کل قرآن از سال 91 در کانون فرهنگی شاهد این شهرستان شروع به فعالیت کرد. این مؤسسه برای اولین بار توانست مهد و پیش‌دبستانی قرآنی را در این شهرستان راه‌اندازی کند؛ همچنین تشکیل مجمع حفاظ شهرستان از دیگر فعالیت‌های این شعبه است.

این فعال قرآنی ادامه داد: شعبه دزفول با راه‌اندازی طرح رحله در تابستان 96 در حوزه علمیه این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد. مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان شعبه اهواز نیز از سال 95 در مسجدالنبی(ص) این شهرستان شروع به فعالیت کرد. شعبه این مؤسسه در شادگان از سال 92 با حضور علاقه‌مندان به حفظ کل قرآن کریم فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان در خوزستان گفت: شعبه ایذه نیز با اجرای طرح رحله برای علاقه‌مندان به حفظ در این شهرستان زمینه لازم را فراهم کرده است. شعبه هفتکل نیز از سال 89 در این شهرستان شروع به فعالیت کرد. راه‌اندازی مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن برای اولین بار از سوی این شعبه با جذب 30 قرآن‌آموز آغاز شد. راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستان قرآنی، برگزاری دوره‌های تخصصی تجوید، روخوانی و کلاس‌های منظم حفظ از اهم فعالیت‌های این شعبه است. شعبه آبادان دومین مدرسه تخصصی شبانه‌روزی یکساله حفظ قرآن بعد از هفتکل است. برگزاری شش دوره طرح رحله و جذب بیش از 400 قرآن‌آموز در این دوره‌ها از اقدامات این مؤسسه در آبادان است.

شفیعی افزود: مؤسسه شهر حر از سال 93 در این شهرستان شروع به فعالیت کرد. راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستان قرآنی، برگزاری دوره‌های حفظ، روخوانی و تجوید قرآن برای دختران و پسران از برنامه‌های این شعبه است. همچنین شعبه سوسنگرد از سال 93 شروع به فعالیت کرد. برگزاری سه دوره طرح رحله، جذب بیش از 100 علاقه‌مند به حفظ قرآن، راه‌اندازی مهد و پیش‌دبستان قرآنی، برگزاری دوره‌های تخصصی تجوید و محافل انس با قرآن از فعالیت‌های این شعبه است.

این فعال قرآنی در پایان گفت: به منظور ارتقای شعب و بهره‌وری هر چه بیشتر شعبه‌های بیت‌الاحزان در استان خوزستان در دوره‌های متعدد شعب استان بررسی و در طول سال گردهمایی مدیران و مسئولان شعب جهت آموزش و هم‌اندیشی برگزار می‌شود تا با هماهنگی هر چه بیشتر بتوانیم با تشکیلات منسجم و منظم معارف قرآنی را در جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام

captcha