حیات طیبه؛ هدف غائی آموزش و پرورش
کد خبر: 3769775
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

حیات طیبه؛ هدف غائی آموزش و پرورش

گروه اجتماعی - مدیر آموزش و پرورش قروه با اشاره به این که هدف غائی آموزش و پرورش «حیات طیبه» است، گفت: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی بوده و براساس سند تحول بنیادین که به مثابه چراغ راه ما در طی این مسیر به شمار می‌رود، لازم است تعلیم وتربیت توأمان باشد.

هدف غائی آموزش و پرورش «حیات طیبه» است

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر عبدالملکی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان قروه در نشست شورای قرآن، عترت ونماز و کمیسیون آموزش عمومی قرآن این شهرستان که امروز، 14 آذرماه در آموزش و پرورش استان برگزار شد، از حضور حجت‌الاسلام حسن بابائیان، امام جمعه شهرستان قروه در نماز جماعت مدارس و پیگیری مشکلات دینی فرهنگی دانش‌آموزان قدردانی و اظهار کرد: این نشست در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های حوزه پرورشی برگزار شده است.
وی با اشاره به این که هدف غائی آموزش و پرورش «حیات طیبه» است، افزود: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی است و براساس سند تحول بنیادین که به مثابه چراغ راه ما در طی این مسیر به شمار می‌رود، لازم است تعلیم وتربیت توأمان باشد.
حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان کردستان هم دراین جلسه ضمن تقدیر از نگاه مسئولانه امام جمعه شهرستان قروه از همراهی دستگاه‌های فرهنگی (اداره اوقاف، حوزه‌های علمیه، اداره ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی) از آموزش و پرورش شهرستان قروه به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه مسائل دینی و فرهنگی یاد کرد.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر اجرای سند تحول بنیادین بیان کرد: در این سند 45 برنامه بر تعامل وارتباط بنیادین حوزه‌های علمیه با آموزش وپرورش تأکید دارد که هدف نهایی تمامی این برنامه‌ها تحقق بسترهای لازم برای دستیابی به حیات طیبه است.
نریمانی تنوع وغنای برنامه‌ها در حوزه پرورشی و فرهنگی را نشانه اهمیت مسائل دینی و فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و گفت: برای تحقق اهدافمان مشکل برنامه نداریم و عمده‌ترین مشکلات ما در زمینه اجراست.
وی کار در مدارس را کاری تیمی دانست و تأکید کرد: همه عوامل اجرایی مدارس برای نیل به سر منزل مقصود که همانا تربیت دانش‌آموزان وتحویل افرادی شایسته وخودباور به جامعه است، کمک کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان کردستان از عدم انطباق برنامه و شیوه‌های تربیتی در مدارس با جامعه و خانواده انتقاد کرد و افزود: نگاه آموزشی صرف به مدرسه ما را برای تربیت فرزندان به سرمنزل مقصود نمی‌رساند، در مقوله تربیت باید جامعه، خانواده و مدرسه همسو و متفق القول باشند.
وی یادآور شد: در راستای ترمیم نیروی انسانی برای سال تحصیلی 99- 98 تعداد پنج هزار نیروی پرورشی به جمع همکاران این حوزه اضافه می‌شود که تحقق این امر می‌تواند جان تازه‌ای به انجام امور دینی وفرهنگی در مدارس بدهد.
انتهای پیام

captcha