برگزاری 144 کرسی تلاوت و مفاهیم قرآن در بقاع متبرکه بوشهر/ اجرای طرح «بشارت 1452»
کد خبر: 3769900
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

برگزاری 144 کرسی تلاوت و مفاهیم قرآن در بقاع متبرکه بوشهر/ اجرای طرح «بشارت 1452»

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: کرسی تلاوت نور در 84 بقعه و جلسه مفاهیم قرآن کریم در 60 بقعه استان بوشهر در طی سال زیر نظر اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه در حال برگزاری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه مشترک مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر در راستای اجرای طرح قرآنی «بشارت 1452» و تعامل دو سویه در سایر فعالیت‌های قرآنی با حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور و باحضور علی اکبر مداح، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف، امروز، 14 آذر در محل دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف برای ارتقای فعالیت‌ها و شناسایی نخبگان قرآنی و حافظان کل قرآن کریم مناطق محروم که از وضعیت نامساعد مالی برخوردار هستند جهت معرفی به اوقاف تأکید کرد.

اجرای طرح «بشارت 1452» در بوشهر

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای طرح ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه است، افزود: در اجرای این طرح عظیم می‌بایست تمامی دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و مؤسسات فعال در حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن کریم که در 3 بخش برنامه‌ریزی شده است، همکاری کنند.

وی با اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی «بشارت 1452» به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند، گفت: بخش اول حفظ از سوره مبارکه «ناس تا زلزال»، بخش دوم از سوره مبارکه «طارق تا بینه» و بخش سوم از سوره مبارکه «بروج تا نبأ» است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اظهار کرد: آستان امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان یکی از اماکن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آمادگی کامل جهت حضور فعالان قرآنی و مؤسسات را دارد.

برگزاری 144 کرسی تلاوت و مفاهیم قرآن در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور گفت: کرسی تلاوت نور در 84 بقعه و جلسه مفاهیم قرآن کریم در 60 بقعه استان بوشهر در طی سال زیر نظر اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر در این جلسه نکاتی را در خصوص کمبود فضا و نبود زیرساخت‌های مکانی جهت اجرا و سیاست‌گذاری فعالیت قرآنی مطرح کرد.

ثبت و صدور مجوز 88 موسسه قرآنی در سامانه اتحادیه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر با اظهار اینکه خیرین در امر ایجاد زیرساخت‌ها تا کنون مساعدت خوبی داشته‌اند، اعلام کرد: 340 مؤسسه قرآنی، خانه قرآن شهری و خانه قرآن روستایی در استان مشغول به فعالیت قرآنی هستند که تا کنون 88 مؤسسه قرآنی در سامانه اتحادیه ثبت شده و مجوز گرفته‌اند.

همچنین در پایان این نشست علاوه بر آسیب‌شناسی برنامه‌های حفظ قرآن کریم، مقرر شد تا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در اجرای طرح قرآنی «بشارت 1452» با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همکاری کند.

حامد فکوری

captcha