پویش حفظ قرآن با طرح بشارت 1452
کد خبر: 3769913
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
در نشست توجیهی معلمان مدارس ابتدایی منطقه ۱۶ تهران مطرح شد؛

پویش حفظ قرآن با طرح بشارت 1452

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح ملی بشارت 1452 نوعی پویش مردمی محسوب می‌شود که تمامی علاقه‌مندان به عرصه حفظ می‌توانند با شرکت در این طرح استعدادشان را شناسایی کنند.

به گزارش ایکنا؛ نشست تخصصی با معلمان مدارس ابتدایی منطقه ۱۶ تهران در راستای برپایی طرح ملی حفظ ۱۴۵۲، به همت ستاد حفظ سازمان اوقاف و امور خیریه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ کل قرآن برپا شد.
در این جلسه، حکیمی با تأکید بر اهمیت و جایگاه حفظ و حافظان قرآن و توضیح روش حفظ و مرور آیات، گفت: امسال همه دستگاه‌ها و نهادها در کنار یکدیگر چون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ... طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن را انجام داده‌اند که در کنار آن مفاهیم نیز مد نظر است.
وی ادامه داد: با این کار پویش مردمی در سطح کشور در زمینه حفظ قرآن رخ می‌دهد و امید است با حضور اکثریت دانش‌آموزان، شاهد انس بیش از پیش با قرآن باشیم.
حکیمی افزود: برنامه‌ریزی طرح ملی بشارت 1452 این است که تا پایان سال 97 نیز طی سه فاز 37 سوره قرآن حفظ شود. از سوره ناس تا زلزال، از سوره بینه تا طارق و در مرحله سوم حفظ سوره‌های بروج تا نبأ انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: طرح، دارای دفترچه تکلیف است که حفظ جدید، مرور و مباحثه، استماع ترتیل و ترجمه و مفاهیم را توضیح داده است و مجموعه فهم زبان قرآن در دو جلد نگاشته شده است.
حکیمی اظهار کرد: برنامه «مدرسه حفظ قرآن» نیز هر شب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. اما این طرح در آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-98 اجرا شد که پیشنهاد می‌کنم در هر مدرسه یک نفر به عنوان نماینده و مسئول با ستاد طرح در ارتباط باشد.
وی تأکید کرد: همه اقشار مختلف مردم می‌توانند با حضور در جلسات، مؤسسات قرآنی و ثبت نام در قالب «طرح ملی حفظ ۱۴۵۲» به حفظ کلام خدا و فراگیری مفاهیم آن روی بیاورند.

انتهای پیام

captcha