سهم قرآن در فعالیت‌های مهم اجتماعی ارتقا یابد
کد خبر: 3769922
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

سهم قرآن در فعالیت‌های مهم اجتماعی ارتقا یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس با بیان اینكه سهم قرآن در فعالیت‌های مهمی نظیر كنكور كم است، گفت: باید سهم قرآن را در فعالیت‌های مهم اجتماعی ارتقا داد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی داورپناه، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس امروز، 14 آذرماه در اولین نشست كمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی و اهداف آن قرآنی بود، به تقارن ایام دهه فجر با فاطمیه در سال جاری اشاره كرد و گفت: باید تلاش كنیم تا به دلیل این تقارن، برنامه‌های ایام دهه فجر را به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم.

برنامه‌های دهه فجر ‌شعورآفرین ‌باشد
وی با تأكید بر اینكه برنامه‌های دهه فجر با شعورآفرین و تبیینی باشند، افزود: در موضوع فعالیت‌های قرآنی می‌توان یكسری برنامه‌ها را به صورت یا بلندمدت، یا كوتاه مدت و یا میان مدت تدارك دید.

داورپناه با بیان اینكه امروز در جامعه مشكل روخوانی قرآن كریم وجود دارد و بخش زیادی از مردم ممكن است نتوانند قرآن را به نحو صحیح تلاوت كنند، گفت:‌ باید فكری به حال روخوانی قرآن داشته باشیم و بتوانیم این معضل را برطرف كنیم.

تأثیرگذارترین روش
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس اظهار كرد: بیشترین و تأثیرگذارترین روش، كار در مدارس است كه دانش‌آموزان از همان ابتدا با روخوانی صحیح قرآن آشنا شوند.

وی پیشنهاد داد كه در ایام دهه فجر مسابقات روخوانی قرآن در مدارس برگزار شود كه این مسئله خود به خود باعث برپایی كلاس‌های آموزشی روخوانی به صورت فوق برنامه خواهد شد.

سهم قرآن
داورپناه با بیان اینكه اكنون سهم قرآن در فعالیت‌های مهمی نظیر كنكور كم است، گفت: اگر امروز مشاهده می‌كنیم كه از فعالیت‌های قرآنی و یا كلاس‌های قرآنی استقبال زیادی نمی‌شود به دلیل همین مسائل است كه باید چاره‌ای برای آن اندیشید و سهم قرآن را در فعالیت‌های مهم اجتماعی ارتقا داد.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس خواستار شناسایی پتانسیل‌های قرآنی شیراز و شهرستان‌های استان شد و گفت: باید آمار این افراد را استخراج كرده و یك بانك اطلاعاتی تشكیل داد به عنوان مثال باید مشخص شود كه خبرنگار قرآنی و خبرگزاری قرآنی در این استان و شهرستان چه كسانی هستند و به همین ترتیب برای ناشران قرآنی، قاریان قرآنی و هر كسی كه با قرآن در ارتباط دارد باید مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه همایش‌های قرآنی متعددی برگزار می‌شود، گفت: اتفاقی كه در برخی از همایش‌ها رخ می‌دهد این است كه گاهی اوقات موضوع اصلی گم می‌شود و آن اهمیت قرآن و آموزه‌های آن است كه باید محور تمام فعالیت‌ها باشد.
داورپناه اظهار كرد: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام و تاریخ‌ساز نظیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهید دستغیب همگی با قرآن انس و الفتی كم‌نظیر داشتند كه باید این مسئله را برای نسل امروز تبیین كرد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس گفت: نكته‌ای كه باید بدان توجه داشته باشیم این است كه تجلیل كردن كار بسیاری خوبی است و باید در فعالیت‌های قرآنی بدان توجه داشته باشیم.
وی در پایان یادآور شد كه صدا و سیمای فارس آمادگی كامل دارد كه بتواند برنامه‌های فاخر قرآنی ایام دهه فجر را به صورت مناسب پوشش دهد.
انتهای پیام

captcha