دستگاه‌های مختلف ‌در تبیین جایگاه قرآن کم‌کاری کرده‌اند
کد خبر: 3769964
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

دستگاه‌های مختلف ‌در تبیین جایگاه قرآن کم‌کاری کرده‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه مهجوریت قرآن بر هیچكس پوشیده نیست، گفت: دستگاه‌های مختلف نتوانستند آن طور كه باید و شاید جایگاه قرآن را در جامعه تبیین كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 14 آذرماه در اولین نشست كمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان با بیان اینكه امروز در جامعه خلأ قرآنی احساس می‌شود، گفت: هرچه نابسامانی و نگرانی در جامعه امروز و ساختارهای فردی و اجتماعی وجود دارد، به دلیل دوری از قرآن است.
وی با تصریح اینكه دستگاه‌های مختلف نتوانستند آن طور كه باید و شاید جایگاه قرآن را در جامعه تبیین كنند، افزود: متأسفانه مهجوریت قرآن در حوزه‌های مختلف بر هیچكس پوشیده نیست.

همگرایی دستگاه‌های قرآنی 
مهرابی با تأكید بر اینكه هرگز نباید به ظرفیت‌های شناخته شده در حوزه قرآن بسنده كرد و باید به سمت و سویی بریوم كه بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده كنیم، گفت: برای این كار لازم است كه یك همراهی و همگرایی میان تمام نهادها و دستگاه‌های قرآنی صورت گیرد.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه انقلاب اسلامی مربوط به یك سلیقه و نگاه و جریان خاص نبوده و نخواهد بود، گفت: در این انقلاب از همه جریان‌ها، سلیقه‌ها و نگاه‌ها حضور پیدا كردند.

یك حركت قرآنی
وی به نقش كمیته قرآن ستاد دهه فجر اشاره كرد و گفت: كمیته قرآنی ستاد دهه فجر باید در حوزه وحدت در سطح استان نقش‌آفرینی كند و با توجه به اینكه فارس یك استان تلفیقی است لذا باید حتماً یك حركت قرآنی با موضوع وحدت به خصوص در مناطق تلفیقی استان انجام شود.
مهرابی با یادآوری اینكه شعار چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، «افتخار به گذشته، امید به آینده» انتخاب شده است، گفت: حتماً باید این شعار در دستور كار كمیته قرآنی قرار گیرد و با این نگاه فعالیت‌ها و كارها ارائه شوند.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد: حتماً باید كمیته فضای مجازی ذیل این كمیته تعریف شود و از ظرفیت سامانه‌های مختلف بهره جوییم و این‌گونه نباشد كه تنها به یك یا دو سایت بنده شود و برای تبلیغ از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

راه‌اندازی گفتمان تفسیری
وی همچنین پیشنهاد داد كه حتماً یك گفتمان تفسیر با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در ایام دهه فجر تشكیل شود و ادامه داد: دانشگاه باید حتماً در كمیته قرآنی چله انقلاب اسلامی به‌صورت ویژه نقش آفرینی كند.
مهرابی بیان كرد: در صدا و سیما نیز باید حتماً فرصتی برای حضور صاحبان نظر در حوزه علوم قرآنی اعم از حفاظ، قرا، مفسران و غیره فراهم شود و كار معرفی این چهره‌ها انجام شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه باید كرسی‌های تلاوت نیز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حافظ برگزار شوند، گفت: برخی از شهرستان‌ها مانند استهبان باید به عنوان پایلوت قرآنی باشند و در آن‌ها برنامه‌های قرآنی طی ایام دهه فجر به صورت ویژه برگزار شوند.

جام ورزشی فعالان قرآنی
وی خواستار برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در كنار برپایی كرسی‌های تلاوت در حافظیه و حرم شاهچراغ(ع) شد و گفت: همچنین باید مسابقات ورزشی و هنری را در كمیته قرآنی تدارك ببینم و جام ورزشی میان فعالان قرآنی طی این ایام راه‌اندازی كنیم.

مهرابی با بیان اینكه باید فراخوان مقاله‌ای با عنوان آسیب‌های اجتماعی موجود و ارائه راهكارهای قرآنی اعلام كنیم، گفت: متأسفانه برخی از فعالان قرآنی در حوزه‌های اجتماعی انقلاب نقش‌آفرینی نمی‌كنند مانند مجموعه‌ای كه كلاس قرآن برگزار می‌كند اما در راهپیمایی 22 بهمن نیست در حالی كه قرآن بدون جریان‌های انقلاب نمی‌تواند پیام‌بخشی داشته باشد و این انقلاب برخاسته از قرآن است و اگر مشكلی هست به دلیل فاصله از قرآن است.
انتهای پیام

captcha