برپایی نمایشگاه ملی «تذهیب‌های قرآنی» در شیراز
کد خبر: 3769968
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

برپایی نمایشگاه ملی «تذهیب‌های قرآنی» در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از برپایی نمایشگاه تذهیب‌های قرآنی به‌صورت كشوری در ایام دهه فجر در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، وحید فرجی، قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 14 آذرماه در اولین نشست كمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان گفت: چند سالی است كه در بخش قرآن، یكسری فعالیت‌های هنری در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز شده است.
وی یكی از این فعالیت‌ها خوشنویسی آیات قرآن در ایام دهه فجر و سایر مناسبت‌های مذهبی برشمرد و افزود: در ایام دهه فجر امسال نمایشگاه تذهیب‌های قرآنی به‌صورت كشوری و با همكاری آستان قدس رضوی در شیراز برپا خواهد شد.
فرجی با یادآوری اینكه چندی پیش كارگاه آموزشی تذهیب‌های قرآنی در شیراز برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه آثار برجسته تذهیب‌های قرآنی اثر هنرمندان كشوری را ارائه خواهیم داد ضمن اینكه در كنار آن نیز یكسری ورك‌شاپ‌هایی برپا خواهند شد.
قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس اظهار كرد: كار دیگری كه در ایام دهه فجر امسال انجام خواهیم داد در رابطه با مكتب خوشنویسی استان فارس است كه بدان بسیار ظلم شده است.
وی گفت:‌ بنا داریم در ایام دهه فجر یكسری آثار از مكتب خوشنویسی استان فارس را از اساتیدی چون ملا احمد نی‌ریز، وصال شیرازی كه قدمت برخی از آن‌ها 320 سال است را رونمایی كنیم.
فرجی با بیان اینكه در كنار این كار، نشست‌های پژوهشی برای خوشنویسی انجام خواهیم داد كه این اقدامات در دی‌ماه انجام خواهد شد، گفت:‌ در حوزه نمایش نیز تاكنون حوزه هنری اقداماتی انجام داده است و بناست كه 5 كتاب نمایشنامه قرآنی رونمایی شود.
انتهای پیام

captcha