مدیریت فرهنگسراهای شیراز اصلاح می‌شوند
کد خبر: 3770005
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

مدیریت فرهنگسراهای شیراز اصلاح می‌شوند

گروه فرهنگی ـ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیریت فرهنگسراهای این شهر اصلاح و ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، احمد تنوری با بیان مطلب فوق گفت: بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز مبنی بر برنامه‌ریزی، مدیریت، ایجاد و تجهیز مراکز فر هنگی با استفاده از مشارکت و واگذاری مدیریت به بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای و نظارت بر آن‌ها در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز گفت: مقرر شد سازمان فرهنگی، دیدگاه کارشناسی خود را نسبت به نحوه مدیریت فرهنگسراها و وضع موجود اماکن فرهنگی به کمیسیون گزارش دهد تا در کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی دوباره بررسی و نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود.
سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: دیدگاه اصلی فرهنگسراها، برنامه ریزی برای اوقات فراغت است به گونه‌ای که با جذب افراد به این مکان و فعالیتهای فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی کم شود.
وی با بیان اینكه فرهنگسراها باید به صورت هیات امنایی و با حضور افراد با تفکر فرهنگی محله و نظارت شهرداری اداره شوند، ادامه داد: افراد محله می‌توانند نیاز محل را شناسایی و فرهنگسراها را در این راستا بهتر اداره کنند.
دستغیب گفت: در فرهنگسراهای جنوب شهر، نباید وجهی از کودکان دریافت شود بلکه هدف این است که برای اوقات فراغت آن‌ها جذابیتی در فرهنگسراها ایجاد کرد تا از اسیبهای اجتماعی دور باشند.
علی ناصری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با بررسی میزان بهره‌وری فرهنگسراها، سرای محله و اماکن فرهنگی متوجه خواهیم شد نیروهای انسانی مشغول به‌کار، آموزش لازم را ندیده‌اند به گونه‌ای که با وجود تلاش زیاد هم به هدف اصلی دست نمی‌یابند.
وی با بیان اینکه سبک‌های مدیریتی برای محلات متفاوت است، گفت: باید مسائل مختلف اماکن فرهنگی به کمیته‌های مختلف کمیسیون فرهنگی ارجاع و نتیجه حاصله از بررسی، به کمیسیون ارائه شود.
انتهای پیام

captcha