مبانی ترقی و تعالی دینی در انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) است
کد خبر: 3770006
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

مبانی ترقی و تعالی دینی در انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) انسان را به مقام و منزلت والای الهی می‌رساند گفت: مبانی و ریشه‌های ترقی و تعالی دینی در انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) است.

پیامبر و ائمه اطهار(ع) مجریان ولایت خداوند هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش استانی اندیشه راقی که امروز، 14 آذرماه در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: از متولیان امر قدردانی می‌کنم که استان ما را به عنوان نخستین استان میزبان همایش اندیشه راقی انتخاب کردند.
وی به تشریح ریشه‌های قرآنی و روایی در باب این حرکت پرداخت و گفت: مبنا و ریشه کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و کلام ائمه اطهار(ع) است و این مهم از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه راقی از ترقی و ارتقا می‌آید، افزود: خدای متعال 7 مرتبه کلمه «تعالو» را در قرآن به کار برده است و پیغمبران (ص) مردم را با این تعبیر به رسالت و دین دعوت می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح آیه 104 سوره مائده پرداخت و اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید به آنها گفته می‌شود «تعالو»؛ اگر خداوند بخواهد کسی را از پایین به بالا هدایت کند و رتبه او را بالا ببرد از «تعالو» استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: خدا وقتی از همه هستی صحبت به میان می‌آورد نشان می‌دهد که نظام خلقت و آفرینش احسن است و بالاتر و بهتر از آن وجود ندارد؛ خداوند زمانی که در خصوص انسان سخن می‌گوید آن را احسن خلقت معرفی می‌کند.
آیت‌الله عابدینی افزود: خداوند وقتی در خصوص دین سخن می‌گوید آن را احسن می‌نامد و اگر به تعبیر حدیث از قرآن سخن می‌گوید می‌فرماید آن حدیثی که احسن است و قرآن کریم آن را منحصراً معرفی می‌کند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی خداوند متعال؛ دین، مرام و آیین خود را معرفی می‌کند می‌فرماید هیچ آیین، منش، سبک زندگی و نقشه برای جهانیان زیباتر از آن نیست که خداوند عنایت کرده است و می‌باید ویژه به آن پرداخته شود.
وی ابراز کرد: زمانی که خدای متعال از قصه‌های قرآن سخن به میان می‌آورد آن را نیکوترین، زیباترین، جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین داستان‌ها معرفی می‌کند؛ موعظه قرآن موعظه حسنه و جدال در قرآن جدال احسن است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تصویرسازی قرآن از آدم و عالم، احسن صور است و زیباترین جلوه و جمال خدا در آیینه هستی دیده می‌شود و وقتی هم پاداشی عنایت می‌کند زیباترین و احسن‌ترین پاداش ها را به انسان عنایت می‌کند.
آیت‌الله عابدینی به تشریح بیانات اهل بیت(ع) در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: در کتاب شریف کافی آمده است، در قیامت رتبه هر کسی را که می‌خواهند مشخص کنند به میزان انس او با قرآن نگاه می‌کنند و می‌بینند چقدر قرآن در رفتار و منش او تجلی پیدا کرده است.
وی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) پرورش یافته رسول گرامی اسلام(ص) بود و تفسیر ایشان به سادگی ممکن نیست و برای شناخت ابعاد شخصیتی ایشان باید به قرآن نگاه و کلام پیغمبر(ص) را در خصوص ایشان مطالعه کنیم.
امام جمعه قزوین به تفسیر امام علی(ع) درباره خودشان پرداخت و افزود: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند کوه با عظمت شخصیت من آنقدر دارای چشمه‌ساران است که با پیوستن آن چشمه‌ها به یکدیگر سیل جاری می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حضرت در ادامه می‌فرمایند اگر افکار و اندیشه‌های آدم‌ها مانند پرنده‌ای پرواز کند نمی‌تواند به قله بلند شخصیت من دست پیدا کند و این مهم نشان می‌دهد امیرالمؤمنین(ع) به ما بزرگی و منزلت می‌بخشد.
وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) انسان را به مقام و منزلت والای الهی می‌رساند، گفت: مبانی و ریشه‌های ترقی و تعالی دینی در انس با قرآن و ائمه اطهار(ع) وجود دارد.
آیت‌الله عابدینی در ادامه یادآور شد: در عالم هستی انسان‌ها می‌خواهند به منزلت و رحمت ملکوتی و آسمانی نائل شوند و خداوند می‌فرماید من شما را هدایت می‌کنم و راه بهره‌مندی از ولایت خدا انس با رسول اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، اولاد آن حضرت و در زمان غیبت ولایت مطلقه فقیه است و همه آن بزرگواران مجریان ولایت خداوند هستند.

انتهای پیام

captcha