کارکرد مسجد همه جانبه باشد
کد خبر: 3770008
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند بیان کرد:

کارکرد مسجد همه جانبه باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ نگاه ما به مساجد باید به همه ابعاد جامعه باشد و کارکرد مسجد باید همه جانبه باشد و نه تک بعدی. در مساجد باید مشکلات مردم از جمله بیکاری، اشتغال و اعتیاد جوانان و... حل شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دوره توانمند‌سازی مساجد به همت بسیج مساجد و اماکن متبرکه، و ناحیه مقاومت بسیج گتوند با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد، مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، امامان جماعت مساجد شهرستان گتوند، رضا گیلانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند، هیئت امنای مساجد و ...، 14 آذرماه در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج گتوند برگزار شد.
رضا گیلانی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران، اظهار کرد: نگاه ما به مساجد باید به همه ابعاد جامعه باشد و کاربرد مسجد باید همه جانبه باشد و نه تک بعدی. در مساجد باید مشکلات مردم از جمله بیکاری، اشتغال و اعتیاد جوانان و... حل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد نیز در این مراسم گفت: امام جماعت مسجد به‌عنوان فرمانده فرهنگی، هیئت امنا به‌عنوان مشاور و فرمانده پایگاه بخش انقلابی مسجد مشغول فعالیت هستند.
مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان خواستار شد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، پایگاه‌های مقاومت بسیج با هماهنگی امام جماعت و هیئت امنای مساجد نسبت به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه با محوریت مسجد اقدام کنند.
استاد یادآور شد: نگاه ما به دین اسلام حداقلی است، در صورتی که دین اسلام دین حداکثری است و برای تمام امورات از جمله لباس پوشیدن، معاشرت و... برنامه دارد.
وی بیان کرد: هیئت امنا و متولیان مسجد باید پای کار بیایند و امام جماعت هم باید پیش‌قدم باشد و با کمک بچه‌های مسجد و پایگاه نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
حجت‌الاسلام خزائی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گتوند نیز درباره اهمیت ارتباط با مسجد، گفت: امام(ره) فرمودند که اگر رابطه با مسجد داشته باشید و بروید و برگردید، حداقل هشت چیز نصیب شما می‌شود که یکی از آنها برادر مؤمن است که با کمک این برادر مؤمن خود می‌توانید خیلی کارهای خیر انجام بدهید و در انجام کارهای خیر و موقوفات امام باشید.
وی اظهار کرد: مسجد فقط محل سجود و نماز نیست، بلکه مسجد محل قضاوت، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و کمک به مردم هم است.
خزائی بیان کرد: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد باهم تعامل داشته و برای شهر و شهرستان تأثیرگذار باشند، همدل و همفکر باشند و با کمک همدیگر طرح‌های جهادی ایجاد کنند و نسبت به تشکیل صندوق قرض‌الحسنه در مسجد اهتمام بورزند.
داود طهماسبی
انتهای پیام

captcha