نگاه ما به دفاع‌مقدس جناحی نیست/دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است
کد خبر: 3770014
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

نگاه ما به دفاع‌مقدس جناحی نیست/دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شأن دفاع مقدس امام و رهبری است و نباید در این خصوص وارد مسائل جناحی شد، گفت: همه جناح‎ها محترم هستند و دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اقشار، اصناف، و قومیت‎هاست و در واقع کلید وحدت کشور است.

نگاه ما به دفاع‌مقدس جناحی نیست/دفاع مقدس کلید وحدت در کشور استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار بهمن کارگر امروز 14 آذرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر دفاع مقدس در آن قطعه از تاریخ نبود امروز ما آزادی، استقلال و عزت نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن در دفاع مقدس به دنبال حذف و محو انقلاب اسلامی بود، افزود: اولین حمله عراق به فرودگاه مهرآباد بود و بلافاصله امام خمینی(ره) انگشت اشاره را به سمت آمریکا نشانه گرفت و آمریکا را مسئول تمام جنایات صدام در ایران اعلام کرد.
سردار کارگر عنوان کرد: امروز بعد از گذشت قریب به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 38 سال از آغاز جنگ تحمیلی و 30 سال از پایان جنگ می‌گذرد آمریکا می‌گوید که ما صدام را وادار به جنگ با ایران کردیم و با برکناری رئیس جمهور آن وقت عراق و جایگزینی صدام که از زمان جوانی از عوامل سازمان سیاه بود، این اقدام را انجام دادیم چرا که استعداد جنایت علیه ایران را در صدام می‌دیدیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان با اتکا به خدا و توان جوانان و نوجوانان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند، تصریح کرد: دفاع مقدس که با مقاومت و ایستادگی رزمندگان و ملت ایران با پیروزی انجام شد، قطعه‌ای نورانی و بی بدیل از تاریخ ایران و بلکه تاریخ جهان اسلام به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: در ابتدای جنگ، عراق 300 هواپیما داشت که در طول هشت سال همه آن‌ها توسط نیروهای رزمنده ساقط شد و در پایان جنگ نیز 300 هواپیمای جدید در آشیانه‌های خود داشت که توسط آمریکا به این کشور داده شده بود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: عراق در مورد بالگرد نیز از کمک‌های آمریکا بهره برد. در خصوص نیروهای انسانی نیز تقریبا از 10 کشور اسیر داشتیم که این خود گواه بر حمایت استکبار جهانی از صدام است.
سردار کارگر اظهار کرد: اولین جایی که مورد حمله سلاح شیمیایی قرار گرفت ایران بود که این جنایت توسط صدام که از عمال استکبار بود صورت گرفت و در واقع جنگ ما با رژیم بعثی نبود بلکه با شرق، غرب و استکبار جهانی بود.
وی عنوان کرد: جنگ عراق با ایران یک جنگ جهانی کوچک بود که ایران در یک طرف و اروپا، آمریکا و شوروی سابق در طرف دیگر این جنگ به مقابله با ایران پرداختند که اگر جانبازی‌ها، رشادت‌های رزمندگان و شهدا نبود امروز ایران این اقتدار را نداشت.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ایران مقتدر امروز کشورهای سوریه و عراق را از دست داعش نجات داد و در آستانه پیروزی یمن هستیم. همچنین حزب الله لبنان که یک اقلیت در این کشور است با اقتدار ایران امروز پیروز انتخابات در این کشور است، علی‌رغم اینکه آمریکا و عربستان با تمام وجود در جنگ با این کشورها هستند.
سردار کارگر ادامه داد: امروز همه کشورهای منطقه به جمهوری اسلامی ایران تکیه کردند و هیچ تصمیمی جز با حضور ایران در منطقه گرفته نمی شود از این رو است که ایران مسئله اول آمریکا شده و این نشان دهنده آن است که هر وقت ما دچار ضعف شویم دشمن به ما یورش خواهد برد. همانطور که در سال 59 دشمن از ضعف ما استفاده کرد و حمله را آغاز کرد.
وی گفت: مادامی که مردم با یکدیگر وحدت داشته باشند و رهبری باشد ما قدرتمند هستیم. اگر چه در کشور مشکلاتی وجود دارد اما قدرت داریم تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم و این اقتدار را مدیون دفاع مقدس هستیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای ارائه گزارش به حضور رهبری رفتم که ایشان در ذیل فرمایشاتشان گفتند: «همانطور که هنوز ملت ایران شکست معاهده ترکمن چای را پس از گذشت بیش از 150 سال را حس می‌کنند، باید از دفاع مقدس حظ ببرند». دفاع مقدس نقطه درخشان تاریخ ایران است.

صدای شهیدان 300 سال دیگر هم نو و تازه است
سردار کارگر بیان کرد: صدای شهیدان 300 سال دیگر هم نو و تازه است و وظیفه بنیاد حفظ آثار نیز این است که صدای شهیدان را به گوش ملت به ویزه جوانان و نوجوانان برساند که این امر نیازمند مجاهدت و تلاش است، چرا که هرچه ما امروز داریم از وجود بابرکت شهدا است.
وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته به اندازه 20 سال کار انجام شده اما هنوز 50 سال از کار مانده است که البته این کار مختص نیروهای مسلح نیست. دفاع مقدس نیز متعلق به همه مردم است و همه جناح‌ها در دفاع مقدس جای دارند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس کلید وحدت کشور است، گفت: شآن دفاع مقدس امام و رهبری است و نباید در این خصوص وارد مسائل جناحی شد. همه جناح‌ها محترم هستند و دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اقشار، اصناف و قومیت‌هاست.
سردار کارگر افزود: ما از ادیان مختلف چون مسیحی، یهودی، زرتشتی، شیعه، سنی از قومیت‌هایی چون عرب، کرد و سایر استان‌ها چون خراسان ، مازندران و... در جنگ داشتیم و بر همین اساس شآن و ارزش دفاع مقدس از این حرف‌ها بالاتر است.

انتهای پیام

captcha