حمایت از انقلاب و ولایت، حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا است
کد خبر: 3770035
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
مادر شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی:

حمایت از انقلاب و ولایت، حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا است

گروه جهاد و حماسه ــ مادر شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی در دیدار با جامعه قرآنی، گفت: همه شهدا یک توصیه مشترک دارند، آن هم اینکه مردم حامی انقلاب و ولایت باشند.

حمایت از انقلاب و ولایت، حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بیست و ششمین دیدار جامعه قرآنی در سال 97، امروز 14 آذرماه به دیدار از خانواده شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی اختصاص داد. در این جلسه، رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در سخنانی اظهار کرد: شهدا بزرگترین سرمایه و اندوخته کشورمان هستند. برکت وجود شهدا بوده که برای سال‌ها سرافرازی و افتخار نصیبمان کرده است. سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با دیدارهای هفتگی خود سعی کرده تا شهدای قرآنی را معرفی کند، زیرا باید همه بدانیم چگونه می‌توان متعهد به قرآن بود.

وی افزود: اگر امروز ما امنیت و آرامشی داریم، به واسطه ایثار و فداکاری است که شهدا انجام داده‌اند، والا شرایط دیگری بر ما حاکم بود. پس اگر می‌خواهیم پاسدار خون شهدا باشیم، بهترین راه عمل کردن به توصیه شهدا است.

در ادامه این مراسم، مادر شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی اظهار کرد: من 4 پسر دارم که همه آنها انقلابی هستند. 2 تا از فرزندانم به شهادت رسیده‌اند و 2 تای دیگر جزء فعالان قرآنی هستند و عمرشان را صرف ترویج قرآن کرده‌اند. برای همین به خودم می‌بالم، چون زینبی عمل کرده‌ام.

وی ادامه داد: ابراهیم سومین پسر من است که به شهادت رسید. وی از کودکی با قرآن مأنوس بود، درس هایش را بسیار خوب می‌خواند و هیچ گاه از کمک کردن به من پرهیز نمی‌کرد.

به یاد دارم او از هفت‌سالگی قرآن خواندن را آغاز و در هشت‌سالگی نماز خود را ادا می‌کرد. جالب است بدانید ابراهیم زمانی که فقط 10 سال داشت، نماز شب می‌خواند.

این مادر شهید اضافه کرد: فرزند شهیدم، ابراهیم در 16 سالگی به شهادت رسید، اما درک و فهمش بسیار بالاتر از سنش بود. وی به من می‌گفت که «شما زینبی هستی و برای همین فرزند چنین زنی باید حسینی باشد». من وقتی خبر شهادت ابراهیم را شنیدم، سجده شکر به جا آوردم، چون توانستم پسرم را به غلامی امام حسین(ع) درآورم. درباره ابراهیم باید بگویم که از همان ابتدا مشخص بود که این بچه بیش از آن‌که فرزند من باشد، متعلق به امام حسین(ع) است، برای همین خیلی زود اباعبدالله(ع) وی را نزد خود فراخواند.

این مادر شهید با بیان اینکه شهدا اندوخته انقلاب هستند، گفت: پسرم سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما راه و آرمان‌های وی هنوز پا برجاست، پس اگر بخواهم به دیگران توصیه‌ای داشته باشم، باید بگویم که پاسداری از انقلاب و ولایت بهترین مسیر برای عمل کردن به آرمان‌های شهدا هست.

مادر شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی تاکید کرد: ابراهیم زیاد اهل رفیق‌بازی نبود و تنها کسی که وی با او رابطه بسیار صمیمی داشت، عادل جباری بود که به وی قرآن می‌آموخت. عادل به شدت به روی ابراهیم تاثیر گذاشت و هر دو نیز با رسیدن به مقام شامخ شهادت به اربابشان اباعبدالله(ع) پیوستند.

این مادر شهید درباره ویژگی‌های اخلاقی فرزند شهیدش گفت: تا به امروز بچه‌ای را به مهربانی ابراهیم ندیدم. وی حتی برای کسانی که آنها را نمی‌شناخت، دوستی می‌کرد. حتی با وجود سن کم، هر کمکی که از دستش بر می‌آمد، نسبت به فقرا انجام می‌داد. امر به معروف یکی دیگر از اخلاقیات پسندیده فرزند شهیدم بود که حتی برای آن زخمی هم شد، ولی هیچ‌گاه از انجام این فریضه (امر به معروف ) دست برنداشت.

این مادر شهید درباره دیگر فرزند شهیدش، محمد نیز اظهار کرد: محمد غم‌خوار من بود. او در 22 سالگی به شهادت رسید و بعد از برادر شهید کوچکش محمد به این مقام شامخ دست یافت. او همیشه افسوس می‌خورد که چرا همانند برادرش به شهادت نرسیده است، برای همین خداوند در نهایت او را به آرزویش رساند.

این مادر شهید در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: قرار بود برای محمد به خواستگاری برویم، اما این آرزوی من با شهادت محمد تحقق نیافت، برای همین وقتی خبر شهادتش را آوردند، گفتم که ماشین را گل برنند تا کمی از تألمم کاسته شود.

در این مراسم، برادر شهید نیز به بیان نکاتی در این مورد پرداخت و گفت: در ابتدا می‌خواهم از محمد حرف بزنم. وی ظاهری شبیه بسیجیان دهه شصت نداشت، حتی در مواقعی شلوار لی هم به تن می‌کرد، ولی رفتاری که وی از خود نشان می‌داد، کاملا انقلابی و ولایی بود. جالب است بگویم او 4 سال بعد از برادر کوچکترش به شهادت رسید، اما همیشه با نگاهی خاص به قبر خالی کنار قبر برادر شهیدش نگاه می‌کرد، انگار می‌دانست که قرار است آنجا دفن شود. برای همین در وصیت خود آورده بود که وی را نزدیک محمد دفن کنید.

این برادر شهید درباره شهید ابراهیم عاکفی نیز گفت: 16 سالگی سن زیادی نیست، اما ابراهیم در 16 سالگی به اوج رسید. از سخنان او پیدا بود که وی مورد توجه ویژه خداوند است. او همیشه به ما توصیه می‌کرد که زندگی قرآنی پیشه کنیم، برای همین از مال و فکر حرام همیشه ما را پرهیز می‌داد و می‌گفت قرآن سدی است که قادر است جلوی رخنه شیطان را بگیرد. همچنین وی توصیه‌ای جدی بر حمایت از امام و انقلاب داشت و به شدت از منافقان بی‌زار بود و حتی توصیه کرده بود ضد انقلاب را در تشییع پیکرش راه ندهند.

برادر شهیدان عاکفی در انتها توصیه کرد: خانواده شهدا بابت شهیدانشان چیزی از مردم طلب‌کار نیستند، تنها یک خواسته دارند که همان توصیه شهدا است؛  اینکه از انقلاب و ولایت حمایت همیشگی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha