دانشجویان با تولید ایده و فکر به نیازهای جامعه پاسخ دهند
کد خبر: 3770082
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

دانشجویان با تولید ایده و فکر به نیازهای جامعه پاسخ دهند

گروه اجتماعی- رئیس جهاد دانشگاهی قزوين گفت: دانشجویان تنها به فکر پاس کردن واحدهای درسی نباشند و با تعمق در علوم گوناگون به ویژه پژوهش و تلاش در حوزه‌های علوم انسانی و نیز علوم فنی و مهندسی به نیازهای واقعی امروز جامعه پاسخ بدهند.

دانشجویان با تولید ایده و فکر به نیازهای جامعه پاسخ دهند

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوين، در گفت و گو با ایکنا از قزوین، ضمن تبریک به دانشجویان به مناسبت فرارسیدن شانزدهم آذر و روز دانشجو اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی که خود را عصاره و خروجی دانشگاه در کشور ما و مولود انقلاب اسلامی می‌داند، به دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین و بنیادی‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور نگاه می‌کند.
وی زمینه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی را دانشگاه دانست و عنوان کرد: بدون شک اگر قرار است اقتصاد کشور به شکلی کامل و بی‌نقص به اقتصاد درونزا و برون‌نگر و مقاومتی تبدیل شود این باید از نهاد دانشگاه شکل بگیرد.
این مسئول تأکید کرد: ما هیچ زیرساخت و نهاد مؤثری را در جامعه مانند دانشگاه پیدا نمی‌کنیم که تا این اندازه اهمیت و نقش داشته باشد و همان‌طور که بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) فرمودند «اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود» که این اهمیت والای دانشگاه را می‌رساند.
پیله‌چی تصریح کرد: همواره و همیشه از دانشجویان این انتظار وجود دارد که باعث جوشش و رشد روحیه تحقیق و پژوهش، آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی انقلابی، بحث و گفت‌وگوی آزاد و آزاداندیشی و تولید ایده و فکر باشند تا با اندیشه و حرکت آنان جامعه متحول شده و به سوی تحقق اهداف متعالی اسلام و انقلاب حرکت کند.
وی به نگاه و نظر قابل تقدیر مقام معظم رهبری به دانشجو و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه زمانی می‌تواند مبدأ هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی باشد که صاحبان همه سلیقه‌ها در کنار هم بتوانند با گفت‌وگو و تحقیق و پژوهش مفهوم واقعی دانشجو را تعالی ببخشند و علاوه بر آن حرکت‌های علمی مورد حمایت قرار بگیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین یکی از مهم‌ترین وظایف جهاد دانشگاهی را حمایت از دانشجویان صاحب ایده و دانش دانست و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همواره از دانشجویان صاحب ایده و فکر حمایت می‌کند و بر این باور هستیم که حمایت از فکر و ایده علمی دانشجویان و تجاری سازی آن از طریق آموزش‌های کوتاه مدت اشتغال محور، ایجاد امکانات پژوهشی و جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما است.
پیله چی در پایان از دانشجویان استان قزوین خواست تا تنها به فکر پاس کردن واحدهای درسی نباشند و با تعمق در علوم گوناگون به ویژه پژوهش و تلاش در حوزه‌های علوم انسانی و نیز علوم فنی و مهندسی به نیازهای واقعی امروز جامعه پاسخ بدهند.

انتهای پیام 

captcha