نمایشگاه پژوهش و فناوری؛ فرصتی برای مخترعان جهت توسعه طرح‌های خود
کد خبر: 3770098
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

نمایشگاه پژوهش و فناوری؛ فرصتی برای مخترعان جهت توسعه طرح‌های خود

گروه فرهنگی- معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی پژوهش و فناوری، فرصتی است جهت اینکه مخترعین طرح‌های خود را توسعه دهند.

نمایشگاه پژوهش و فناوری، فرصتی برای مخترعین جهت توسعه طرح‌های خودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد مهدی نژاد نوری شامگاه گذشته 14 آذرماه طی بازدید خود از نمایشگاه بین‌المللی پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای افرادی است که توانسته‌اند دستاوردهای خود را در عرصه علم و فناوری که طی چند سال اخیر به آن‌ها دست یافته‌اند، در این مکان در معرض دید و اطلاع مخاطبان و به ویژه محققین، دستگاه‌های اجرایی، صنعت و... قرار دهند و بتوانند از این طریق طرح‌های خود را توسعه دهند که در واقع فضایی برای تبادل اطلاعات فراهم می‌شود که از این جهت می‌تواند در راستای ایجاد کسب و کار نیز موثر واقع شود.

وی با اشاره به حمایت از طرح‌ها پس از پایان نمایشگاه عنوان کرد: نمی‌توان گفت که از طرح‌ها باید به شکل دولتی حمایت کرد چرا که طراحی و ساخت عرضه از یک سو و اقتصادی شدن هم از سوی دیگر در این کار دخیل هستند، بنابراین منطق اقتصاد می‌طلبد که محصول مورد نظر باید دارای ارزش اقتصادی باشد، بدین منظور که بتواند فرآیندی را اصلاح کند، نظر مشتری خود را جلب کند، کیفیت را ارتقا دهد و از قیمت و پشتیبانی مناسب نیز برخوردار باشد تا جذابیتی را به وجود آورد.

نژادنوری خاطرنشان کرد: در واقع برای اینکه طرحی حمایت شود نباید در مقابل فردی به او هزینه‌ای پرداخت کند، چرا که باید بداند که آیا این محصول را مردم در بازار خریداری می‌کنند یا خیر که در صورت خرید توسط مردم بدیهی است که حمایت‌ها قطعا صورت خواهد گرفت البته که نوع محصولاتی که در نمایشگاه ارائه شده‌اند یا به بلوغ کامل نرسیده یا مجوزها را نگرفته‌اند که در صورت گرفتن مجوز حمایت کلی توسط دستگاه‌ها به عمل می‌آید تا شرکت کنندگان انگیزه ورد به بازار را داشته باشد.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی از زیر مجموعه‌های علمی و پژوهشی خوبی برخوردار است در ارائه محصولات خود در این نمایشگاه موفق عمل کرد و حضور نسبتا خوبی را داشت.

نژاد نوری اظهار کرد: البته به عقیده من اگر در نمایشگاه بخشی با عنوان ارائه صورت مسئله وجود داشت، اقدام خوبی محسوب می‌شد، بدین منظور که از دستگاه‌های مختلفی که نیاز به پژوهش دارند نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کردند، چرا که سیستم‌های مدیریتی، ارتباطات و مناسباتی به موضوعات بسیاری نیاز دارند که محققین می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند و در واقع در کنار ارائه محصولات و قابلیت‌ها بستری برای ارائه سوالات فراهم می‌شد تا کسانی که عرضه‌کننده محصولات هستند پیگیر سوالات دستگاه‌های دیگر نیز باشند.

انتهای پیام

captcha