انتخابات آل‌خلیفه در بحرین شبیه یک شوخی است
کد خبر: 3770108
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مدیر حوزه علمیه بحرین:

انتخابات آل‌خلیفه در بحرین شبیه یک شوخی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرحوزه علمیه بحرین در قم گفت: بهترین توصیفی که می‌توان برای انتخابات مجلس و شورای شهر بحرین داشت، این است که این انتخابات بیشتر به یک شوخی شبیه است.

انتخابات بحرین شبیه یک شوخی است

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق 15 آذرماه در نشست خبری که در خبرگزاری رسا و با عنوان «بحرین؛ قیام مظلوم» برگزار شد، گفت: آل خلیفه در سال 1783از مناطق دیگر به بحرین منتقل شدند و حدود 230 سال است که در بحرین حکومت می‌کنند، از همان زمان ظلم و جور در بحرین بیداد می‌کند؛ طبق تحقیقات و مطالعاتی که متخصصان در بحرین انجام دادند، هر 10 سال انقلابی در بحرین رخ می‌دهد.

وی افزود: این انقلاب‌ها درجهت مطالبه حقوق ملت، رفع ظلم و ایجاد عدالت بین اقشار مختلف ملت است، انقلاب اخیر هم از 14 فوریه 2011 در بحرین شروع شد و در حال حاضر در هفتمین سال از این انقلاب هستیم.

مدیرحوزه علمیه بحرین در قم با بیان اینکه تمرکز صحبت‌های امروز من بر روی اتفاقات و رخدادهای سال اخیر در بحرین است؛ ادامه داد: بهترین توصیفی که می‌توان برای انتخابات مجلس و شورای شهر بحرین داشت، این است که این انتخابات بیشتر به یک شوخی شبیه است، رژیم آل‌خلیفه اعلام کرده که مشارکت مردم در انتخابات 68درصد بوده است درحالیکه انقلابیون بحرین با اطلاعاتی که در دست دارند، این مشارکت را بین 28 تا 30درصد اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما این انتخابات صوری را محکوم می‌کنیم چراکه مجلس آینده طبق اراده رژیم بحرین بنا گذاری شده و رژیم بحرین هم به دنبال آوردن یک مجلس فرمایشی بود؛ هدف از این انتخابات روی کار آمدن مجلسی دست‌نشانده آل‌خلیفه است تا قوانین مدنظر آل‌خلیفه را به نام ملت بحرین تصویب کنند.

وی افزود: اگر رژیم بحرین به دنبال یک انتخابات واقعی است تا نماینده‌های مردم در این انتخابات و مجلس حضور پیدا کنند، از آنها می‌خواهیم که یک انتخابات آزاد را زیرنظر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و با حضور رسانه‌های بین‌المللی در بحرین برگزار کند تا بتوانیم آزادانه اراده ملت بحرین را به همه جهان نشان بدهیم.

شیخ دقاق اظهار کرد: در خصوص حکم حبس ابد که دادگاه‌های رژیم آل‌خلیفه علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین صادر کرده‌اند، باید بگویم که ما این حکم و دیگر احکامی که منجر به اعدام، سلب تابعیی و زندان کردن بخشی از مردم بحرین و علمای دینی بحرین شده است را محکوم می‌کنیم.

دقاق تاکید کرد: رژیم آل‌خلیفه با احکامی که صادر می‌کند به دنبال فشار بر مردم است، شیخ علی سلمان انتخابات سال 2014 را تحریم کرد و بر تحریم انتخابات سال 2018 اصرار داشت، به همین دلیل حکم حبس ابد برای ایشان صادر شد، اگر رژیم حاکم بر بحرین امیدی داشته باشد که شیخ سلمان از این خواسته خوند عقب نشینی کرده، مطمئنا ایشان را آزاد می‌کردند.

وی بیان کرد: بین دو انتخاباتی که یکی چند هفته گذشته برگزارشد و دیگری چند روز آینده برگزار می‌شود، دو حکم اعدام صادر شده و همچنین والدین یک خانواده بحرینی را سلب تابعیت کرده‌اند و در حال حاضر در زندان به سر می‌برند؛ سلب تابعیت یک اعدام روحی است که قوانین بین‌الملل هم این کار را اعدام روحی و روانی می‌دانند.

مدیرحوزه علمیه بحرین در قم گفت: تاسیس دانشکده شیخ عبدالله بن احمد آل‌خلیفه را که در خصوص تاثیرات دینی و اسلامی است را محکوم می‌کنیم، زیرا آل‌خلیفه با این کار به دنبال حاکمیت و سیطره کامل بر امور دینی مردم بحرین است، ما از آل‌خلیفه می‌خواهیم که اجازه بدهند مردم برای شئون دینی خود به متخصصان و علمای دین مراجعه کنند، ما سیطره مذهبی بر دیگر مذاهب را قبول نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: تخریب تقریبا 38 مسجد با ورود اشغالگران سعودی به بحرین همزمان شد، ما از رژیم آل‌خلیفه می‌خواهیم که بازسازی این مساجد را ادامه بدهد، همچنین از رژیم حاکم بر بحرین خواستار آزادی دین برای مذاهب از جمله مذهب شیعه اثنی‌عشری هستیم، فشار بر علما و دستگیری آنها را محکوم می‌کنیم؛ آل‌خلیفه به دنبال سیطره بر مساجد، حسینیه‌ها و علما است که ما این را نمی‌پذیریم و از آنها می‌خواهیم آزاده‌های مذهبی را محترم بشمارد و به مقدسات دیگران احترام بگذارد.

 شیخ دقاق افزود: مسئولیت سلامت شیخ عیسی‌قاسم بر عهده حکومت علی‌الخصوص پادشاه بحرین است، ایشان تا به حال 4 عمل جراحی انجام داده‌اند و این حجم از سراشیبی در سلامت ایشان به دلیل محاصره 2 تا 3 سال در منزل است، ما می‌خواهیم که اجازه بدهند تا ایشان هر زمان که خواستند به بحرین که کشور و وطن ایشان است، بازگردند.

وی در خصوص کابینه فعلی دولت بحرین گفت: این کابینه همان کابینه قبلی است، فقط سه وزیر آن عوض شده است، ما این مسئله را اصلا نمی‌پذیریم چراکه معتقدیم این کابینه ادامه دهنده بحران و پیچیده‌تر کردن بیشتر اوضاع بحرین است، از رژیم آل‌خلیفه می‌خواهیم که کابینه و دولتی را بر سر کار بیاورد که بر اساس اراده ملت بحرین انتخاب شده باشد.

مدیرحوزه علمیه بحرین در قم عنوان کرد: تابعیت دادن به خارجی‌هل در بحرین بدون هیچ فاکتور علمی در حال اجرا است، ایت مسئله خطری بزرگ برای امنیت بحرین و منطقه محسوب می‌شود، تابعیت دادن بدون برنامه و نامنظم امنیت اجتماعی ملت بحرین را هدف قرار داده و مردم در زندگی عادی خود دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: سلب تابعیت از مردم اصیل بحرین را محکوم می‌کنیم، آل‌خلیفه تا کنون بیش از 700 نفر از مردم اصیل بحرین را سلب تابعیت کرده و متاسفانه در حال حاضر، خارجی‌ها در بحرین بر ملت بحرین مقدم شمرده می‌شوند و این نشان از آتش زیر خاکستر دارد که اگر آل‌خلیفه این مسئله را حل نکند، انفجاری را در پی خواهد داشت.

شیخ دقاق در پایان گفت: از آل‌خلیفه می‌خواهیم با ملت بحرین صلح و مجلس موسسان را تاسیس کند، مجلسی که توسط مردم و با آزادی کامل انتخاب شود تا بتواند قانون اساسی جدید را برای بحرین بنویسد، قانون اساسی فعلی بحرین در سال 2002 توسط خود پادشاه نوشته شد و ملت نقشی در آن نداشتند و آن را نپذیرفتند، ما خواهان تاسیس مجلس موسسان و اجرای انتخابات آزاد و عادلانه برای مردم بحرین هستیم.

انتهای پیام

captcha