تشریح برنامه‌ها و تمهیدات ویژه میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3770239
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
عباس سلیمی در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه تهران؛

تشریح برنامه‌ها و تمهیدات ویژه میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در جشن ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت: آشنایی با مراکز علمی متعدد آستان عبدالعظیم(ع) از جمله کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت و نیز آشنایی با نحوه خدمت افتخاری در آستان، ویژه برنامه‌های این آستان در جشن میلاد آن حضرت است.

به گزارش ایکنا؛ عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز، ۱۶ آذرماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته تهران با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهار کرد: از روز یکشنبه ۱۸ آذرماه با حلول ماه فرخنده ربیع‌الثانی و هفته بزرگداشت ولادت مقدس والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برنامه‌های متنوعی در شهر ری آغاز می‌شود و این برنامه‌ها تا روز شنبه ۲۴ آذر مصادف با شب ولادت امام حسن عسکری (ع) ادامه خواهد داشت.

وی ضمن دعوت از همگان برای حضور در برنامه‌ها و مراسم جشن حضرت عبدالعظیم (ع) که ۲۰ آذرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: حضرت عبدالعظیم (ع) نه تنها مورد علاقه ویژه مومنین و مردم عزیز و ولایتمدار شهر ری و تهران است، بلکه مورد علاقه همه شیعیان جهان اسلام هستند. ایشان از نوادگان امام مجتبی (ع) و فقیهی سترگ، مجاهدی بزرگ، محدث والامقام، امامزاده لازم‌التکریم و واجب التعظیم و تنها امامزاده‌ای است که حضرت امام هادی (ع) زیارت آن حضرت را به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی ارزیابی فرموده‌اند. مقام معظم رهبری هم به برکت وجود این سید جلیل‌القدر، شهر ری را قبله تهران نامیده‌اند.

عباس سلیمی افزود: به لطف خداوند در سال ۱۳۶۹ و بر اساس حکم مقام معظم رهبری، تولیت این آستان به آیت‌الله محمدی ری‌شهری سپرده شد. با همکاری همه ارادتمندان اهل بیت(ع) شاهد اقدامات بسیار خوبی در آن آستان هستیم. جا دارد در همین فرصت از مردم غیور و دلاور تهران و منطقه استان تهران و شهرستان‌های اطراف به خاطر حضور پرشکوه آنان در راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین تشکر کنم و آرزو کنم که با همت همه ساز‌مان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط خدماتی که برای این مردم عزیز ضرورت دارد در دستور کار قرار دهند.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: به برکت وجود حضرت عبدالعظیم (ع) هم‌اکنون مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان در خدمت زائران بزرگوار قرار گرفته، از مهدکودک، دبستان، راهنمایی و دبیرستان حکمت تا دانشگاه علوم حدیث حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) از جمله این مراکز هستند. همچنین مرکز قرآنی باشکوه حرم مطهر، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان‌نما، مرکز نجوم و سایر قسمت‌هایی که در خدمت مردم هستند، دیگر مراکز فعال در این آستان است. تنها در مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم (ع) سالیانه بیش از ۴ هزار نفر از نوجوانان و جوانان تحت آموزش قرآن قرار می‌گیرند و نیز علاوه بر پذیرش سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر زائرین عزیز به برکت وجود روحانیون دلسوز و بانوان فاضله حوزوی، مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره در امور خانواده در خدمت مردم به ویژه جوانان عزیز است.

وی افزود: مرکز درمانی آستان مقدس تحت عنوان دارالشفاء سالیانه به بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مردم عزیز ارائه خدمات می‌کند. علی‌رغم همه خدماتی که صورت گرفته این نکته را عرض می‌کنم که امسال با تدبیر امام جمعه شهرستان ری و فرماندار این شهر و شورای فرهنگی، آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در «هفته فرهنگی ری» که دقیقا منطبق با هفته ولادت آن حضرت است خدمات خود را ارائه می‌دهد که آثار و برکات فراوانی در آینده خواهد داشت.

عباس سلیمی خاطرنشان کرد: ما خادمین آستان مقدس ضمن عذر تقصیر به پیشگاه حضرت عبدالعظیم (ع) و مردم متدین ایران اسلامی عرضه می‌داریم خاک قدوم شما زائران عزیز و ارجمند را طوطیای چشم خود می‌کنیم و خاضعانه از همه شما خوبان دعوت می‌کنیم که با حضور در آستان مقدس ضمن بهره‌وری از فیض زیارت و معنویت حضرت عبدالعظیم (ع) به ویژه در مراسم شامگاه سه‌شنبه با مراکز علمی متعددی که در آستان است، علاوه بر آنچه که نام بردم، با مراکزی همچون کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت، موزه و سایر تشکیلات آن آشنا شوید و علاوه بر آن با نحوه خدمت افتخاری در آستان و مشارکت در امور خیر، نذورات، موقوفات و سایر امور بیش از پیش آشنا شوید.
انتهای پیام
سلیمی سخنان خود را با قرائت یک بیت شعر خاتمه داد و گفت: آنان که بوی عترت و قرآن نمی‌دهند، آسوده روی دست زمین جان نمی‌دهند/ آنان که دل به باور قرآن نداده‌اند، افتاده‌اند اگر چه به پا ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha