سعی داریم پژوهش‌های خود را راهبردی‌تر سازیم
کد خبر: 3770266
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور:

سعی داریم پژوهش‌های خود را راهبردی‌تر سازیم

گروه فرهنگی - معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور گفت: سعی داریم پژوهش‌های خود را راهبردی و کاربردی تر سازیم و به این سمت حرکت کنیم.

سعی داریم پژوهش‌های خود را راهبردی‌تر سازیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی فریبا گودرزی در مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری که شامگاه گذشته، 15 آذر ماه، با حضور مسئولین استانی و پژوهشگران برتر استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در واقع هیچ تصمیمی بدون تحقیق حاصل نخواهد شد و ما زمانی می‌توانیم موفق شویم که بر پایه تحقیق و پژوهش استوار باشیم و بالطبع به دنبال این هستیم که پژوهش‌های خود را به سمت راهبردی تر پیش بریم تا در صورت وجود مشکل چه در سطح استان و چه در سطح ملی بتوان آن را حل کرد.

وی گفت: با توجه به سابقه پنج ساله‌ای که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته‌ام، خوشبختانه توانستیم با ارتباط و تعاملی که با این وزارت مربوطه داشتیم توانستیم تفاهم نامه‌ای را بین یکدیگر داشته باشیم که طبق این تفاهم نامه همکاری‌های زیادی انجام دادیم که از این میان می‌توان به این امر اشاره کرد که استانداران کشور را وارد عرصه رقابت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور عنوان کرد: در واقع طی این 5 سال یک مثلثی تشکیل شده که استانداری‌های سراسر کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین ستادها و دستگاه‌های اجرایی 3 ضلع این مثلث را تشکیل داده‌اند که در واقع هر سال که پیش می‌رویم این ارتباطات، توسعه بیشتری پیدا می‌کند و قوی تر می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: همواره اگر یکی از اضلاع این مثلث وجود نداشته باشد قطعا این مثلث هم شکل نخواهد گرفت؛ بدین منظور که توانسته‌ایم در طی این 5 سال این اتفاق خوب و مبارکی را رقم بزنیم تا بتوانیم با تمام استانداری‌های سراسر کشور ارتباط قوی و صمیمانه‌ای را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این میان با توجه به همکاری‌های پژوهشی که استانداری‌ها انجام داده‌اند، برخی استانداری را مکانی سیاستی و امنیتی می‌شناسند.

معاون پژوهش و فناوری مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور گفت: همچنین یک اتفاق خوب دیگری که امسال شاهد آن بودیم، سامانه را برای ارزیابی عملکرد پژوهشی استان‌های سراسر کشور و استانداری‌های سراسر کشور تدارک دیدیم که این سامانه ایجاد شد که در آن استانداری‌ها کارهای پژوهشی استان خود را در آن بارگذاری می‌کردند و شاخص‌هایی را که وزارت علوم در نظر گرفته بود در آن‌ها تجمیع می‌شد و بر اساس آن‌ها استان‌های برتر انتخاب می‌شدند.

وی تصریح کرد: از تمام اطلاعاتی که از استان‌ها گرفتیم، این آمار را نشان دادند که بالغ بر 180 پروژه در سطح کلان در استان‌ها و همچنین بالغ بر 170 پروژه‌های گزارش‌های راهبردی نیز تعریف شده که در واقع این کار طبق اصل نامه‌های پژوهشی که در استانداری‌ها وجود دارد، انجام شده است.

گودرزی ادامه داد: در واقع آیین نامه‌ای داریم که طبق آن ما می‌توانیم از پایان نامه‌های دانشجویی دفاع کنیم، همچنین بحث دیگری که در این راستا وجود دارد این است که ما این کار را می‌کنیم که مسئولان و طرح‌های پژوهشی وزارت کشور و مرکز مطالعات را فراهم می‌کنیم که بر همین اساس نامه‌ای را به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم که حتما در این طرح ها مارا یاری کنند که در واقع از این طریق این ارتباطی که از آن یاد می‌شود با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شد.

انتهای پیام

captcha