انسان بدون پذیرش ولایت در کلاف سردرگم گیر خواهد افتاد
کد خبر: 3770286
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

انسان بدون پذیرش ولایت در کلاف سردرگم گیر خواهد افتاد

گروه سیاست و اقتصاد- استاد حوزه و دانشگاه فهم و عمل به علم را لازمه دستیبابی به درجات بهشت دانست و گفت: انسان بدون پذیرش ولایت در کلاف سردرگم گیر خواهد افتاد.

انسان بدون پذیرش ولایت در کلاف سردرگم گیر خواهد افتادبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه پنجشنبه 15 آذرماه در مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد رحلت عالم ربانی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوطاهر موسوی علوی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سوره نساء آیه ۶۹ خداوند متعال فضیلت‌های عالم مجاهد و با تقوا را فرموده‌اند.
وی افزود: این آیه از سوره نساء جایگاه بسیار ویژه‌ای در قرآن دارد که انسان را با خود به چالش می‌کشاند، در این آیه خداوند درجات بهشت و بندگانی که با توجه به جایگاه‌شان در این درجات ساکن می‌شوند معرفی کرده که می‌توان به انبیا، ائمه‌اطهار (ع)، علما، شهدا و مجاهدین الی الله اشاره کرد.
ماندگاری تصریح کرد: اهل فهم در بالاترین درجات بهشت قرار گرفته‌اند؛ این افراد کسانی هستند که نخست خود فهمیده و بعد این درک را به دیگران تسری داده‌اند، امام راحل مصداق بارز این درجه هستند؛ چراکه ایشان چهل سال پیش، مردم را بیدار کرد. انقلاب اسلامی به مردم بینش داد و آنان را عاشق خداوند و اهل‌بیت (ع) کرد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه یادآورشد: میزان فهم در روز قیامت درجه محسوب می‌شود، کسی که به علمش عمل می‌کند در درجه بعد بهشت قرار می‌گیرد.
وی افزود: هرکس در زندگی از اعتقادات خود نگه‌داری کند هرگز واجباتش ترک نخواهد شد؛ مردم‌داری یکی از واجبات دینی به‌شمار می‌آید که استاد علوی هرگز از آن کوتاهی نمی‌کرد.  هرکس در عمل به واجباتش کوتاهی کند بسیار زیان کرده است، و بالعکس کسی که مراقب باشد قدم در محرمات نمی‌گذارد، زیرا خدا را ناظر بر اعمال خود می‌بیند و همواره در برابر مصیبت‌ها صبر پیشه می‌کند.
ماندگاری تصریح کرد: انسان اگر با ولایت باشد زندگی آرامی خواهد داشت، در غیر این صورت همچون کلاف سر در گم خواهد بود؛ انسان اگر می‌خواهد اهل نجات باشد باید با علما، متقین و مجاهد باشد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، بیان کرد: اگر همه مسئولان به تکلیف و وظایف خود در قبال انقلاب عمل می‌کردند امروز دچار مشکلات مختلف در کشور نمی‌شدیم. آنانی که در برابر مشکلات کم آورده‌اند، خدا را در زندگی خود ندارند؛ چراکه اگر خدا را داشتند کم نمی‌آوردند.
ماندگاری یادآور شد: امروز کشور نیاز به افراد بی‌تفاوت و اهل احتیاط ندارد، بلکه امروز بیش از هر زمان دیگر کشور نیازمند افرادی است که به مردم بصیرت، دشمن‌شناسی و هوشیاری در برابر فتنه و دشمنی‌ها بدهد و مردم را نسبت به انقلاب، روشن و امیدوار کند.
وی افزود: انقلاب اسلامی چهل سال با دشمنان داخلی و بیرونی جنگیده است و پس از گذشت چهل سال روی پای خود ایستاده است و با مشکلات پیش‌رو نیز با همت مسئولان و مردم مقابله خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha