مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند/ استفاده از تبلیغات رسانه‌ای در فرهنگ‌سازی دینی
کد خبر: 3770308
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
حجت‌الاسلام حسینی:

مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند/ استفاده از تبلیغات رسانه‌ای در فرهنگ‌سازی دینی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند، تصریح کرد: موفقیت در ترویج مباحث قرآنی زمانی حاصل می‌شود که از تبلیغات رسانه‌ای تا ظرفیت اماکن مذهبی و حتی فضای مجازی در قالب یک زنجیره کامل به درستی استفاده شود.

مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند/ استفاده از تبلیغات رسانه‌ای در فرهنگ‌سازی دینی
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف پرداختن به مباحث قرآنی است که طرح «۱۴۵۲» با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای ترویج و توسعه حفظ قرآن اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه مدارس همکاری گسترده‌ای در راستای حفظ جزء ۳۰ دارند، بیان کرد: کارکنان دولت در صورتی که در آزمون حفظ جزء ۳۰ شرکت کنند، این آزمون از آموزش‌های ضمن خدمت آنها به حساب می‌آید.

۳۵ هزار جایزه
حسینی با بیان اینکه افزون بر ۳۵ هزار جایزه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برای طرح حفظ قرآن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر در طرح بشارت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و امسال با توجه به افزایش مشارکت دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش برخی گمانه‌زنی می‌کنند که نزدیک به 2 میلیون نفر در این طرح شرکت داشته باشند، اما حضور دست‌کم یک میلیون نفر دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: آزمون کتبی طرح «۱۴۵۲» که نام آن براساس سال نزول قران انتخاب شده ۹ اسفندماه در دانشگاه‌ها، مصلی‌ها و سایر اماکن شاخص و برای دانش‌آموزان در مدارس برگزار می‌شود و زمان آزمون شفاهی از ۱۸ اسفندماه تا اردیبهشت‌ماه است.
 
استفاده از ظرفیت‌های معنوی
رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در استان زنجان جریانات فرهنگی فضای شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، گفت: مردم با جامعه قرآنی غریبه‌اند اما استفاده از ظرفیت‌های معنوی و فضاهایی همچون امامزاده‌ها و حسینیه‌ها می‌تواند در توسعه مفاهیم قرآنی مؤثر باشد.
این مسئول تصریح کرد: جای شخصیت‌های قرآنی در برنامه‌های برجسته تلویزیونی خالی است و برای فرهنگسازی ارزش‌های اخلاقی و ترویج مباحث قرآنی باید در یک بسته کامل برنامه‌ریزی و اقدام کرد، چنانکه در موضوع بستن کمربند ایمنی کارهای رسانه‌ای و تبلیغی، اجرای طرح همیار پلیس و سایر موارد در یک حلقه زنجیر انجام شد.
 
استارت‌آپ‌های قرآنی
حسینی ادامه داد: تبلیغات رسانه‌ای نقش مؤثری در فرهنگسازی و جریان‌سازی دارد، البته به تازگی در یکی از سریال‌های تلویزیونی مشاهده کردیم که یکی از شخصیت‌های آن حافظ قرآن بود که باید چنین مواردی در جامعه برجسته‌تر شود.
وی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها نیز در امور قرآنی فعالیت‌هایی را آغاز کردند، بیان کرد: تولید انیمیشن برای ترویج امور قرآنی در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد.
رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ذکر اینکه امروزه وقف تنها به فعالیت‌هایی همچون برپایی مراسم مذهبی محدود نمی‌شود، اظهار کرد: فناوری‌های نوین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگسازی امور دینی، فعالیت‌های قرآنی، پژوهش و مسائلی از این دست می‌تواند در قالب نیات واقفان مورد توجه قرار گیرد و حتی می‌توان به شکل مشارکتی در این بخش‌ها وقفی انجام داد.
انتهای پیام
captcha