انقلاب قرآنی در دل کویر
کد خبر: 3770310
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

انقلاب قرآنی در دل کویر

گروه فعالیت‌های قرآنی - «بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س)» دلگان مؤسسه‌ای است که سال‌ها با ناچیزترین امکانات در دل کویر انقلابی برپا کرده و حافظانی تربیت می‌کند که هر یک در قامت مربی حفظ قرآن هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سکینه سبزبان مدیر مؤسسه قرآنی «بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س)» دلگان است؛ مؤسسه‌ای که سال‌هاست با ناچیزترین امکانات حافظانی تربیت می‌کند که هر یک در قامت مربی حفظ قرآن هستند.
وی یکی از حافظان کل قرآن کریم است که از سال 86 برای آموزش کلام الهی در مناطق محروم شهرستان دلگان فعالیت خود را در این مؤسسه قرآنی آغاز کرد؛ اقدامات گسترده و تلاش‌های بی‌وقفه او در مسیر آموزش قرآن به گونه‌ای بوده است که در سال 92 آموزشگاه قرآنی وی رتبه مؤسسه نمونه قرآنی کشور را کسب کرد.
با وی به گفت‌وگو می‌نشینیم تا با ما از همت و ایمانی بگوید که نگذاشت در این سال‌ها لحظه‌ای از رفتن بازبماند؛ از رنج محرومیت‌ها و حلاوت تربیت حافظانی بگوید که نوای تلاوت آنان از دل کویر به گوش می‌رسد.

بیت‌الأحزان؛ انقلاب قرآنی در دل کویر

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) دلگان بیان کرد: این مؤسسه قرآنی از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد؛ در آن زمان فقط یک شعبه داشت، اما بعد از سه سال که حدود 10 – 12 حافظ تربیت کرد، توانست تعداد شعبه‌های خود را افزایش دهد.
وی افزود: در حال حاضر، مؤسسه بیت‌الاحزان 20 شعبه در دلگان و روستاهای اطراف آن دارد و به آموزش دوره‌های مختلف روخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ جزء 30 ویژه کودکان مقطع ابتدایی و حفظ کل قرآن کریم می‌پردازد.
سبزبان اظهار کرد: یکی از 20 شعبه این مؤسسه دوره‌های شبانه‌روزی آموزش حفظ کل قرآن را برگزار می‌کند؛ این شعبه سال گذشته هشت قرآن‌آموز داشت که از میان آن‌ها شش نفرشان در یک سال حافظ کل شدند.
وی با بیان اینکه دوره‌های حفظ کل قرآن یک‌ساله و دوساله هستند، ادامه داد: اکنون در مجموع بیش از یک‌هزار قرآن‌آموز در 20 شعبه مؤسسه در حال فراگیری آموزش‌های قرآنی هستند، یعنی به طور میانگین در هر شعبه 70 قرآن‌آموز مشغول یادگیری هستند.

بیت‌الأحزان؛ انقلاب قرآنی در دل کویر

مؤسسه در فقر اداره می‌شود
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) دلگان بیان کرد: متأسفانه این مؤسسه در فقر اداره می‌شود، به طوری که در شعبه‌های مختلف هر یک از مربیان چندین ماه است که حقوق نگرفته‌اند، اما همچنان با انگیزه کار می‌کنند.
وی ادامه داد: علی‌رغم استقبال قرآن‌آموزان، مؤسسه درآمد چندانی ندارد؛ هزینه اداره مؤسسه فقط از محل نذورات مردمی تأمین می‌شود؛ این در حالی است که هیچ مسئولی ما را یاری نمی‌کند.
سبزبان اظهار کرد: دلگان در منطقه گرم و خشکی قرار دارد و با این حال، کلاس‌های ما در فصل تابستان وسایل سرمایشی نداشت؛ در فصل سرما هم امکانات گرمایشی نداریم و فضا مناسب آموزش نیست.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه امام جمعه دلگان از عملکرد این مؤسسه به عنوان «انقلاب قرآنی» یاد کرده است، افزود: روزی 10 ختم قرآن در این مؤسسه انجام می‌شود؛ ثواب ختم قرآن به کسانی می‌رسد که از مؤسسه حمایت مالی کنند.

بیت‌الأحزان؛ انقلاب قرآنی در دل کویر

گزارش از هادی محمدی

انتهای پیام

captcha