ارائه 53 پژوهش به همایش بین‌المللی علوم اسلامی قاهره
کد خبر: 3770408
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

ارائه 53 پژوهش به همایش بین‌المللی علوم اسلامی قاهره

گروه بین‌الملل ـ 53 پژوهش از محققان و اندیشمندان کشورهای اسلامی در دومین همایش بین‌المللی «علوم اسلامی و نقش آن در تحکیم ارزش‌های اجتماعی» در قاهره ارائه خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از elbalad.news؛ این همایش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (21 و 22 آذرماه سال جاری) در دانشکده مطالعات اسلامی الازهر شعبه قاهره برگزار می‌شود.
 
جاد الرب أمین، رئیس همایش مذکور در این باره گفت: این همایش شامل 6 محور است که در محور نخست مباحثی از قبیل علوم اسلامی و ارزش‌های آن از جمله «اصطلاحات و مفاهیم»، «منابع علوم اسلامی و ارزش‌ها» و «نیاز به علوم اسلامی و ارزش‌ها» مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: علوم زبانی و ارزش‌های آن که شامل زبان و وحدت امت اسلام، زبان و هویت و زبان و دعوت به ارزش‌ها و اصول آن است، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.
 
رئیس دانشکده مطالعات اسلامی الازهر شعبه قاهره تصریح کرد: محور سوم این همایش شامل اعتقادات اسلامی و ارزش‌های آن و محور چهارم شامل علوم قرآنی، سنت نبوی و ارزش‌های آن است و در محور پنجم به اصول فقه و ارزش‌های آن و پلورالیسم و پذیرش دیگران بین فقه و اصول پرداخته می‌شود.
 
جاد الرب أمین تصریح کرد: محور ششم و پایانی این همایش نیز شامل سیره، تاریخ و ارزش‌های است که در این محور مطالعات سیره نبوی و دوره‌های خلافت و عوامل پیشرفت مطالعات تاریخی و ...مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
 
تامر خضر، عضو کمیته رسانه‌ای دانشکده مطالعات اسلامی قاهره نیز، هدف از برگزاری این همایش را تبیین نقش علوم اسلامی در نواندیشی اسلامی، آگاهی‌بخشی در مورد مسائل معاصر امت اسلام و چالش‌ها و راه‌‌حل‌ها، و درک صحیح اسلام در دست‌یابی به امنیت اجتماعی و مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت دانست.
 
وی افزود: در این همایش، 53 پژوهش از سوی اندیشمندان و پژوهشگران کشورهای اسلامی از جمله مراکش، اردن، الجزائر، کویت، عربستان، امارات و فلسطین ارائه می‌شود و شماری از علمای الازهر، رؤسای دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی مصر و پژوهشگران و دانشجویان این کشور نیز در این همایش شرکت خواهند کرد.
 
انتهای پیام
captcha