رفتار حکیمانه در برخورد با مجرمان از نگاه آیات و روایات بررسی شود
کد خبر: 3770433
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

رفتار حکیمانه در برخورد با مجرمان از نگاه آیات و روایات بررسی شود

گروه فرهنگی - مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان این‌که قول معروف در قرآن سخن مودبانه همراه با نزاکت است بر لزوم رفتار حکیمانه پلیس با جامعه تأکید کرد و گفت: رفتار حکیمانه در برخورد با فرد متخلف نیز در آیات و روایات وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رفتار حکیمانه در برخورد با مجرمان از نگاه آیات و روایات بررسی شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهزاد پیروزفر، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان، امروز شنبه، ۱۷ آذر در آیین افتتاحیه دوره بصیرت غیرتمرکزی فرماندهی انتظامی لرستان در سالن بصیرت، اظهار کرد: آنسان باید قبل از سخن به آنچه علم ندارد آگاهی پیدا کند.
وی با اشاره به این‌که اگر بخش کمی از سخنان ما بر اساس علم نباشد مردم دیگر عمده صحبت‌های ما را قبول ندارند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کلام ما اثرگذار باشد باید کلام با آگاهی و علم باشد.
پیروزفر قول معروف در قرآن را سخن مودبانه همراه با نزاکت برشمرد و گفت: وقتی بیان آلوده به فحاشی شد شخصیت گوینده زیر سؤال می‌رود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر لرستان با ذکر این مطلب که گاهی با یک رفتار و گفتار مریدانه می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد، ادامه داد: شاخصه دیگر بیان حکمت‌آمیز کلام بدون نیش و طعنه و سرزنش است.
وی با تاکید بر رفتار حکیمانه پلیس با جامعه، اضافه کرد: رفتار حکیمانه در برخورد با مجرم و گناهکار و فرد متخلف نیز در آیات و روایات وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha