دانشجویان پرچمدار گسترده شدن نظام فرهنگی هستند
کد خبر: 3770472
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
طهرانچی:

دانشجویان پرچمدار گسترده شدن نظام فرهنگی هستند

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان پرچمداران فعالیت‌های فرهنگی هستند، گفت: اگر چه استادان نقش محوری در آموزش دارند، اما دانشجویان نظام فرهنگی را گسترش می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، صبح امروز، شنبه ۱۷ آذرماه، با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد تهران جنوب این دانشگاه برگزار شد. جواد علمایی، رئیس این واحد، در آغاز مراسم اظهار کرد: ۱۶ آذر یادآور تکریم مقام دانشجوست. در رژیم طاغوت دانشجویان به خاطر مخالفت با یک اجنبی به خاک و خون کشیده شدند، اما حالا می‌بینیم دانشجویان در مقابل بالاترین مقامات کشور حرف می‌زنند و نقد‌های آن‌ها با استقبال هم روبه‌رو می‌شود. خدا را شکر در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دوره ولایت فقیه است.

وی با ابراز امیدواری از این امر افزود: امیدوارم دانشجویان و استادان این موضوع را درک کنند و به اهمیت ولایت فقیه واقف شوند.

این مراسم در ادامه با سخنرانی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و نماینده کانون‌های دانشجویی ادامه یافت؛ این دانشجو به تشریح وظایف کانون‌های فرهنگی، نهادینه کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی، افزایش آگاهی دانشجویان و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان پرداخت.

در ادامه نیز مجید قربانی، نماینده راهیان نور دانشگاه آزاد، در سخنانی خطاب به طهرانچی یادآور شد: تقریباً نزدیک به ۳۰ درصد اعزام‌های دانشجویی راهیان نور مربوط به دانشگاه آزاد است .البته امیدوارم این مقدار بیشتر شود، اما با توجه به تنوع رشته‌ها در این دانشگاه، متقاضی برگزاری اردو‌های تخصصی راهیان نور هستیم. باید در برگزاری این اردو‌ها الگو‌های جدیدی را به کار ببندیم.

دانشجویان چقدر در تصمیمات کلان دانشگاه‌ها تأثیرگذارند؟
وی افزود: سؤال این است که دانشجویان چقدر در تصمیمات کلان دانشگاه‌ها تأثیرگذار هستند؟ در این مورد بهتر است شورا‌هایی تأسیس شود تا دانشجویان در حیطه تصمیمات کلان هم وارد شوند. ظرفیت زیادی برای تأسیس اندیشکده‌ای متشکل از دانشجویان حقوق در راستای کمک به رویداد‌های مهم و تأثیرگذار کشور وجود دارد.

براساس گزارش ایکنا ادامه مراسم گرامیداشت روز دانشجو با سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همراه بود. طهرانچی در سخنانی با بیان اینکه بعد از وقوع انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی معرکه‌ای بود که طی آن جوانان انقلاب محرومیت را درک و خود را وقف محرومان کشور کردند، اظهار کرد: به عقیده من هر دانشجو باید در طول دوره دانشجویی حداقل یکبار در این اردو‌ها شرکت کند.

متأسفانه این بخش بعد از انقلاب از بین رفت تا اینکه اردو‌های جهادی پدید آمد. به نظر من هر دانشجویی باید یک بار در اردوی جهادی شرکت کند تا محرومیت را درک کند. معتقدیم دانشگاه آزاد دانشگاهی اجتماعی است و ما در مقوله پایش و ساماندهی پایان نامه‌ها مسائل حاشیه شهر را مد‌نظر قرار داده‌ایم. اردو‌های معرفتی گامی مهم هستند و دعا می‌کنیم دانشجویان این مسیر پرتوان باشند. از راهیان نور هم نباید غافل شویم، چون بحث باارزشی است و برای جوان دانشجوی امروز لازم و ضروری محسوب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد می‌خواهد پایه گذار اشتغال دانش‌بنیان در کشور باشد، ادامه داد: جوان امروز باید به آینده امیدوار باشد. تدارکاتی دیده شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی استکبارستیز است و بوروکراسی امروز حاصل اعزام‌های دوران پهلوی به فرانسه است، افزود: وقتی این دانشجویان برمی‌گشتند مترجم می‌شدند. صد سال عقب ماندن نتیجه همین مسئله است. دانشگاه تهران هم با الگویی فرانسوی تأسیس شد. دانشگاه‌های بعدی مانند شیراز و دانشگاه ملی با الگوبرداری از آمریکا تأسیس شدند.
 
دانشجو ریل‌گذار فرهنگ دانشجویی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در ابتدا فقط جنبه آموزشی داشت و این دانشجویان بودند که پاسداشت فرهنگی را به دانشگاه هدیه دادند. دانشجو ریل‌گذار فرهنگ دانشجویی است و دشمنان می‌خواهند ریل انحرافی بگذارند. دانشجو باید آرمان‌خواه و عدالتخواه باشد. اگر چه استادان نقش محوری در آموزش دارند؛ اما نظام فرهنگی از سوی دانشجویان گسترده می‌شود.

در پایان این مراسم علاوه بر تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد، از سامانه پیام رسان دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد. امکان دسترسی به مقالات، وام، تسهیلات و آزمایشگاه از جمله قابلیت‌های این پیام‌رسان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha