واکنش علمای اهل سنت به حادثه تروریستی چابهار
کد خبر: 3770499
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

واکنش علمای اهل سنت به حادثه تروریستی چابهار

گروه اجتماعی - در پی حادثه تروریستی چابهار، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن این حادثه، با خانواده‌های داغدیده ابراز همدردی کردند.

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری‌، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، گفت: جنایات کور تروریست‌ها در منطقه برای ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب است، زیرا صلح و ثبات و امنیت در استان همچون خاری در چشم دشمنان است.
نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وحدت و اخوتی که میان شیعه و سنی در استان وجود دارد، دشمنان نظام و انقلاب را به وحشت انداخته و از این رو، سعی دارند با چنین اقداماتی پیوند میان امت را پاره کنند.
وی اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب، دشمنان دست به‌ کار شده‌اند تا ایران اسلامی را کشوری ناامن جلوه دهند تا مردم از نظام ناامید شوند، در حالی که این تفکری پوچ است؛ مردم هیچگاه پشت نظام را خالی نخواهند کرد.
مولوی سلامی بیان کرد: متأسفانه گروه‌های تروریستی اقدامات وحشیانه خود را به نام اهل سنت مرتکب می‌شوند؛ این شعارها دروغ است و اهل سنت استان به‌ خوبی می‌دانند که در چنین اقداماتی خود اهل سنت نیز به شهادت رسیده‌اند و فریب شعارهای دروغین تروریست‌ها را نمی‌خورند.

واکنش علمای اهل سنت به حادثه تروریستی چابهار

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با صدور پیامی، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، با داغدیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.
متن پیام به شرح ذیل است:
« بسم‌الله‌الرحمان‌الرحیم
حادثۀ انفجاری که در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار رخ داد و منجر به شهادت و مصدومیت شماری از عزیزان نیروی انتظامی و مردم عادی شد، بسیار تأسف‌بار و ناگوار بود.
بنده بارها تأکید کرده‌ام و اکنون نیز تأکید می‌کنم که ایجاد هرگونه ناامنی در کشور و استان از سوی هر فرد یا گروهی که باشد، هرگز به نفع مردم منطقه نیست، بلکه دشمنان ملت و فرصت‌طلبانی را که دنبال سوءاستفاده هستند به خواسته‌هایشان می‌رساند.
بنده ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مصدومین شفای عاجل را از بارگاه الهی مسئلت دارم.»

انتهای پیام

captcha