جهاددانشگاهی خلأهای آموزش و پژوهش را مرتفع کند
کد خبر: 3770536
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

جهاددانشگاهی خلأهای آموزش و پژوهش را مرتفع کند

گروه اجتماعی - سرپرست دانشگاه جامع پیام نور خراسان‌شمالی گفت: با توجه به وجود خلأهایی در آموزش و پژوهش باید این مهم به وسیله نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که برنامه‌های هدفمند دارند، مرتفع شود.

پروژه‌های جهاددانشگاهی کاربردی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی، نصرالله فیضی، سرپرست دانشگاه جامع پیام نور استان در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی بر همکاری دوجانبه این دو نهاد تأکید کرد.
وی با تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های دانشگاه پیام نور اظهار کرد: جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی هدفگذاری خوبی برای برنامه‌های خود تدوین کرده است و هم افزایی دو مرکز در تحقق برنامه ها موثر است.
وی گفت: تعداد زیادی کتاب و مقاله تدوین می شود و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پروژه‌هایی را انجام می دهند اما متاسفانه در کتابخانه‌ها آرشیو می‌شود حال آنکه حاصل کار آموزش و پژوهش باید به تولید منجر شود.
فیضی افزود: در این میان حلقه‌ای مفقوده وجود دارد که این خلأ باید با وجود نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که برنامه‌های هدفمند دارند، مرتفع شود.
رضا شاهین‌فر، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی نیز در این دیدار گفت: برنامه‌های جهاددانشگاهی هدف‌دار و کاربردی است.
وی با تشریح برنامه ها و اولویت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: خودکفا بودن این نهاد، موجب پویایی آن شده تا بتواند با تدوین برنامه‌های کاربردی در جامعه موثر و با بهره‌وری بالا عمل کند.
وی گفت: در این راستا جهاددانشگاهی در سطح بین المللی، ملی و در استان ها با برنامه‌های کاربردی خدمات شایسته ای ارائه داده و برندهای آن از جمله پژوهشگاه رویان در حوزه تحقیقاتی و پزشکی، رسانه‌های ایسنا و ایکنا در حوزه‌های فرهنگی، مراکز آموزش تخصصی و سایر حوزه ها موید این مطلب است.
شاهین فر به برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد در استان خراسان شمالی اشاره و ابراز امیدواری کرد: برنامه های جهاددانشگاهی با هم افزایی با سایر نهادها منجر به توسعه خدمات در استان شود.
وی همچنین با اشاره به رسانه‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی شامل خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا اظهار کرد: شعبه‌ای از این دو رسانه در دانشگاه پیام نور بجنورد استقرار داده شده که ظرفیتی برای دانشگاه است.
انتهای پیام.

captcha