دیدگاه فمینیستی در جامعه اسلامی سنخیت ندارد
کد خبر: 3770546
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
حسینی:

دیدگاه فمینیستی در جامعه اسلامی سنخیت ندارد

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه دیدگاه فمینیستی در جامعه اسلامی و با رویکرد خانواده ایرانی سنخیت ندارد، گفت: برای تربیت مدیران زن و توان‌افزایی آنان باید الگوی اسلامی و ایرانی ارائه شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، فاطمه‌السادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان دیروز شنبه، 17 آذر در همایش دوره آموزشی دو روزه مشاوران امور بانوان و خانواده فرودگاه‎های کشور مهم‌ترین دستاورد این نشست آموزشی را هم‌اندیشی، تبادل نظر و انتقال تجارب در راستای وظایف فرهنگی واجتماعی، ارتقای جایگاه زنان و تقویت بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: آشنایی مشاوران امور بانوان استان‌های مختلف با توانمندی‌های بانوان کرمانی و ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کرمان را از دیگر دستاوردهای این همایش برشمرد.
وی با اشاره به جایگاه و توانمندی‌های بالای بانوان استان کرمان افزود: بانوان کرمانی در مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی و تحصیلات تکمیلی رتبه نخست کشور را دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه دیدگاه فمینیستی در جامعه اسلامی و با رویکرد خانواده ایرانی سنخیت ندارد، گفت: برای تربیت مدیران زن و توان‌افزایی آنان باید الگوی اسلامی و ایرانی ارائه شود.
حسینی کارآمدی و موفقیت مشاوران ادارات را با توجه به پنج مولفه دانست و بیان کرد: آگاهی لازم نسبت به رسالت فردی، خانوادگی و اجتماعی نخستین مؤلفه یک مشاور موفق است و باید از خود شروع کنیم و تقویت و تعمیق باورهای ارزشی واخلاقی و بصیرت انقلابی خود را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه گام بعدی باید بر مبنای ساختارسازی و تدوین نقشه راهبردی باشد، تصریح کرد: برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شناسایی وضعیت موجود جامعه هدف جهت رسیدن به جایگاه مطلوب ضروری است.
حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های مشاوران در اداره باید برای اجرای سیاست‌های کلی زنان و خانواده باشد تأکید کرد: باید به مهم‌ترین محورهای فرهنگی، اجتماعی، سلامت و بهداشت و ورزش و نشاط بانوان با رویکرد تحکیم بنیان خانواده توجه شود.
انتهای پیام

captcha