چهارمین مسابقات سراسری قرآن پاكستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3770614
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
با همکاری ایران؛

چهارمین مسابقات سراسری قرآن پاكستان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ـ چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كریم با همكاری سازمان صوت‌ القراء و رایزنی فرهنگی ایران در پاكستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا كاكا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد پاكستان با قاری اكرام‌الله محسن، قاری پاكستان و مسئول نمایندگی سازمان صوت‌القراء العالمیه در اسلام‌آباد دیدار و در خصوص گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت‌وگو کرد.

كاكا در سخنانی گفت: قرآن کریم کتاب آسمانی به عنوان عامل وحدت بخش بین مسلمانان است و شما می‌توانید با تمسک به آن خارج از هر نوع گرایش فرقه‌ای؛ اختلافات خود را کنار گذاشته و در دنیای امروز به وحدت دست پیدا کنید.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان با تأكید بر اینكه اسلام دین انسان‌سازی و عقلانیت است و قرآن كریم نیز كتاب انسان‌سازی است، برگزاری مسابقات قرآنی را عاملی برای همدلی و همبستگی مسلمانان این كشور دانست.

قاری اكرام الله محسن هم در سخنان خود، گفت: سازمان صوت‌القراء العالمیه در سراسر پاكستان برای فعالیت‌های قرآنی و محافل بین‌المللی قرآن كریم اقدام می‌کند.

وی در ادامه، آمادگی سازمان صوت‌القراء العالمیه را برای همكاری در برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان و گروه تواشیح ایران و همچنین، برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم در پاكستان اعلام كرد.

در این دیدار مقرر شد كه چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كریم در پاكستان با همكاری سازمان صوت‌القراء و آیین پایانی این دوره مسابقات حفظ و قرآن كریم پاكستان به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همكاری و مشاركت وزارت امور مذهبی این كشور و سازمان صوت‌القراء در اسلام‌آباد با حضور قاری و داور اعزامی از ایران برگزار شود.

همچنین، نفر برتر و اول هر رشته (حفظ و قرائت) برای شركت در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم كه سال آینده در تهران برگزار می‌شود، به کشورمان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha