راه نشان دادن مظهریت صفات خداوند در انسان، علم و عمل است
کد خبر: 3770617
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
عابدی:

راه نشان دادن مظهریت صفات خداوند در انسان، علم و عمل است

گروه اجتماعی ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس، فلسفه خلقت انسان را مظهریت صفات و افعال خداوند دانست و گفت:‌ راه نشان دادن این مظهریت، علم و عمل است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 17 آذرماه از آغاز دومین دوره آموزشی کشوری بدو خدمت طلاب و روحانیون وظیفه استان‌های فارس، هرمزگان و كهگیلویه و بویراحمد در شیراز با تأکید بر اهمیت حضور طلاب در آمو زش و پرورش، خطاب به طلاب وظیفه گفت: اکنون بارسنگینی بر دوش شما قرار گرفته است.
وی فلسفه خلقت انسان را مظهریت صفات و افعال خداوند عنوان کرد و افزود: برای ما مهم است که دلیل خلقت خود را بدانیم و همه ما باید بتوانیم در زمینه‌های مختلف همچون علم و قدرت، مظهر صفات خداوند باشیم.
عابدی، راه نشان دادن این مظهریت را علم و عمل دانست و گفت: علم علما و معلمین زمانی اثرگذار است که همراه با عمل به آن باشد و این‌گونه است که گفتار و رفتار معلمین در دانش آموزان منشأ خیر می‌شود.
مدیر حوزه علمیه فارس علما را نور هدایتگر انسان‌ها در ظلمات دنیا معرفی کرد و خطاب به شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: شما مانند ستارگان راهنما برای سایرین هستید و باید اهمیت جایگاه خود را بدانیم.
محمد كماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم گفت: حضور طلاب در مدارس در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، چرا که این حضور معنوی تسهیل کننده فرایند آموزشی و پرورشی در مدارس است.
وی‌ بیان مطالب دینی و اخلاقی توسط معلمین در ابتدای شروع کار در کلاس درس را موجب تسهیل کار آن‌ها دانست و گفت: معلمین باید بتواند به مسائل شرعی و شبهات دانش‌آموزان پاسخی قانع‌کننده دهند و در این مسیر باید از ابزار و تکنولوژی روز بهره گیرند تا کار آن‌ها همراه با جذابیت باشد.
انتهای پیام

captcha