زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری محدود است
کد خبر: 3770620
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
حجت‌الاسلام امیری:

زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری محدود است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در استان محدود است، گفت: متأسفانه در استان مدرسه و مهدهای قرآنی قوی وجود ندارد و باید فعالیت‌های زیربنایی در استان گسترش یابد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، از ایجاد یک پروژه وقف مشارکتی در هر شهرستان استان خبر داد و گفت: به زودی این پروژه‌ها معرفی و اوراق مشارکت آن‌ها به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه متأسفانه قرآن فقط مصارف ظاهری در زندگی ما دارد، افزود: باید نگاه جامعه نسبت به قرآن تغییر یابد و مردم بدانند همان‌گونه که توسل امامان و امامزادگان شفابخش و رونق دهنده امور آن‌هاست اهتمام به قرآن نیز در زندگی اثرگذار است.
حجت‌الاسلام امیری با اشاره به کمبود شدید وقف‌های قرآنی در استان، تعداد آن‌ها را تنها شش دهم درصد از کل موقوفات استان خواند و اظهار کرد: اکنون وقف مصحف شریف به صورت مشارکتی در استان آغاز شده است و به زودی دیگر طرح‌های مشارکتی قرآنی در استان اجرا می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از سنددارشدن همه موقوفات استان تا پایان سال 98 خبر داد و تصریح کرد: تاکنون حدود دو هزار موقوفه استان سنددار شده‌اند و مابقی در حال سنددار شدن هستند.
وی وضعیت کمی مسابقات قرآن کریم در استان را ضعیف برشمرد و خاطرنشان کرد: در استان استعدادهای قرآنی و وضعیت برگزاری مسابقات خوب است اما استقبال از مسابقات در مرحله شهرستانی کم است و باید با بسیج همگانی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی، رسانه‌ها و خانواده‌ها این مشکل را برطرف کرد.
حجت‌الاسلام امیری با تأکید بر اینکه زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در استان محدود است، گفت: متأسفانه در استان مدرسه و مهدهای قرآنی قوی وجود ندارد و باید فعالیت‌های زیربنایی در استان گسترش یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: به زودی مرکز مهد و پیش‌دبستانی قرآنی در مرکز استان راه‌اندازی می شود و شعبه‌هایی در شهرستان‌ها نیز ایجاد می شود.
انتهای پیام

captcha