دانشجو قشر آگاه و پیش‌برنده‌/ پیام شهدا به مردم رسانده شود
کد خبر: 3770630
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

دانشجو قشر آگاه و پیش‌برنده‌/ پیام شهدا به مردم رسانده شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دانشجو قشر آگاه و پیش‌برنده‌ی کشور است و هر کشوری در خصوص اظهار نظر کردن دانشجو، اختناق و دیکتاتوری ایجاد کند، به ضرر آن جامعه خواهد بود.

دانشجو قشر آگاه و پیش برنده‌ کشور/ پیام شهدا به مردم رسانده شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو و بستمین سالروز تاسیس ایسنا با حضور در جهاددانشگاهی، ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجو قشر آگاه و پیش برنده‌ی کشور است و هر کشوری در خصوص اظهار نظر کردن دانشجو، اختناق و دیکتاتوری ایجاد کند، به ضرر آن جامعه خواهد بود.

وی افزود: دانشجو و ملت باید در کنار هم و در جهت قدرت نظام حرکت کنند اما مطالبه‌گری بحثی جدا از این قضیه است، هر کشور و سیستمی می‌تواند نقاط قدرت و ضعف داشته باشد، ما باید نقاط قدرت و آسیب‌پذیر آن را مشخص کرده و با همکاری یکدیگر چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

سردار جعفری، با اشاره به نقش برجسته‌ دانشجویان در مدیریت جبهه‌های نبرد، بیان کرد: جنگ تحمیلی با تدبیر جوانان دانشجو مدیریت‌ می‌شد، اکثر فرماندهان جنگ دانشجویان بودند هرچند جنگ در اوایل انقلاب اتفاق افتاد و چالش بزرگی برای کشور بود ولی با تلاش جوانان دانشجو و فرماندهان جوان مانند شهید مهدی باکری، رحیم صفوی و محس رضایی در این عرصه نیز رو سفید شدیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که هدف اصلی دشمن از جنگ، نابودی کشور بود، اظهار کرد: جنگ عمده‌‎ترین چالش نظام و کشور بود که با تلاش دانشجویان به بهترین فرصت تبدیل شد و امروزه نیز برای ما راهکار محسوب می‌شود، دانشجویان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه می‌توانند در جهت از بین بردن تمامی توطئه‌های دشمنان، چالش‌ها، شکوفایی اقتصادی و قدرت افزایی نقش زیادی ایفا کنند.

به جوانان اجازه‌ مطالبه گری و انتقاد داده شود

وی به گسترش آزاد اندیشی‌ در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: امروزه باید به جوانان اجازه‌ مطالبه گری و انتقاد دهیم؛ چرا که از درون همین سوال و جواب دانشجویی، سازندگی، آگاهی و راهکار برای حل مشکلات مردم به دست می‌آید.

وی ادامه داد: اگر مطالبات و نظرات دانشجویان را مورد توجه قرار نداده و صرفا به هرآنچه که خود می‌گوییم عمل کنیم، خدایی ناکرده به سمت دیکتاتوری پیش خواهیم رفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دانشجویان قشری فرهیخته بوده و هرگز جریان‌های فکری را به اپوزیسیون تبدیل نمی‌کنند، افزود: پیشنهاد می‌کنم واحدی را در حوزه‌ دفاع مقدس برای ورودی‌های سال اول دانشگاه تبریز تدریس کنند، معتقدم در این نوع کلاس با جوانان ارتباط صمیمی و دوستی برقرار می‌شود و نوعی ارتباط معنوی بین نسل اول و نسل چهارم انقلاب ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که قشر جوان، تافته‌ جدا بافته‌ا‌ی از انقلاب نیست، بیان کرد: اگر نظام می‌خواهد به عنوان کشوری قدرتمند در جهان مطرح شود باید از نظرات و انتقادات جوانان استفاده کرده و با آنان هم افزایی کنند، در طول جنگ تحمیلی نیز 95 درصد نیروها را قشر جوان تشکیل می‌داد.

سردار جعفری، افزود: آینده‌ کشور را آینده‌ تابناک و روشن می‌بینم، چرا که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورها‌ی قدرتمند منطقه و جهان بوده و از لحاظ منابع طبیعی دارای پتانسیل‌های زیادی بوده به طوری‌که یکی از تولیدکنندگان نفت جهان محسوب می‌شود و معتقدم این خواست خدا بوده که کشور ما قدرتمند شود و باید همواره در جهت تقویت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دستاورد‌های چهل‌ساله‌ انقلاب برای جوانان تبیین شود

وی با اشاره به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: امروزه باید از مسئولان در خصوص اقدامات چهل ساله‌ انقلاب توضیحاتی درخواست کرده و دستاورد‌های چهل‌ساله‌ انقلاب به ویژه جریان مبارزه‎‌های سیاسی را برای جوانان تبیین کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروزه وظیفه داریم خارج از دیدگاه‌های سیاسی، مردم و جوانان را به آینده انقلاب امیدوار کنیم، تصریح کرد: کشور ما کشوری قدرتمند بوده و در جهت ایجاد هم افزایی قدرت تلاش کرده و تمامی اهداف در جهت تقویت کشتی بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد؛ چرا که هر کسی به دنبال ایجاد شکاف در کشتی نظام باشد خود نیز غرق می‌شود.

رساندن پیام شهدا به مردم

وی با بیان این‌که امروزه وظیفه‌ اصلی ما، رساندن پیام شهدا به مردم است، گفت: چندین هزار شهید جان خود را برای قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی ایران نثار کردند و ما باید راه آنان را ادامه داده و این کشور را قدرتمند حفظ و تقویت کنیم.

سردار جعفری، ادامه داد: هر مسئول پشت تریبون باید خدمات نظام را به جوانان بیان کند و جوانان را از انقلاب دلسرد نکند، معتقدم اکنون اگر با مدیریت صحیح به عنوان حلقه‌ واسط، منابع انسانی و منابع طبیعی وصل شوند، در راستای شکوفایی کشور موثر واقع می شود، علل این‌که کشورها‌ی قدرتمند در مسیر توسعه ایران سنگ اندازی می‌کنند چون نمی‌خواهند وارد باشگاه قدرتمند جهانی شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‎که هیچ زمانی زیر بار ظلم نمی‌رویم و نمی‌خواهیم حادثه‌ عاشورا تکرار شود، گفت: قدرت علمی، قدرت فعلی ماست و تمامی این قدرت‌ها متعلق به مردم و دانشجویان است.

انتهای پیام

captcha