نماز انسان را از گناه دور می‌کند
کد خبر: 3770636
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

نماز انسان را از گناه دور می‌کند

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: بازدارندگى از گناه جزئى از طبیعت نماز است، از همین رو نماز هر چند سطحی و ناآگاهانه باشد، غیرممکن است که هیچ گونه تأثیری در نمازگزار نداشته باشد.

نماز انسان را از گناه دور می‌کند

سیدعلی‌اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: خدای متعال حکیم علی‌الاطلاق است یعنی اگر انسان‌ها را به کاری امرمی‌کند این امر خدا بدون حکمت نیست.
وی افزود: از آن جایی که خداوند خالق انسان است و خیر و صلاح انسان‌ها را می‌داند اگر دستوری به انسان‌ها می‌دهد از روی حکمت بوده و در صورتی که از کاری نهی می‌کند پرهیز از آن قطعاً به صلاح افراد است.
این مسئول با اشاره به آثار و برکات فراوان پیرامون نماز، تصریح کرد: آثار و برکات بسیاری در نماز نهفته است که اگر انسان به این امر الهی توجه کند، نیازی نیست که به افراد تلنگری برای به جای آوردن نماز زده شود.
موسوی گفت: وظیفه تمام افراد است که نماز را در میان مردم نهادینه کنند که اگر نماز در میان افراد به طور صحیح نهادینه شود هیچ فردی در خصوص نماز کوتاهی نمی‌کند.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار تقرب انسان به خدا نماز است، خاطرنشان کرد: گناه از عمده دلایل دور شدن و فاصله گرفتن انسان از خدا است که گناه نتیجه غفلت انسان است و غفلت از یاد خدا، موجب گناه می‌شود.
وی بیان کرد: بازدارندگى از گناه جزئى از طبیعت نماز است، از همین رو نماز هر چند سطحی و ناآگاهانه باشد، غیرممکن است که هیچ گونه تأثیری در نمازگزار نداشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: البته باید توجه داشت که نماز دارای مراتب است؛ بنابراین اثری که به صورت اقتضا بر آن مترتب می‌شود نیز دارای مراتب است؛ یعنی نماز و جلوگیری از گناه، مانند دو کفه ترازو هستند، هر وقت نمازگزار در نماز خود بیشتر به یاد خدا بود، کمتر گناه مى‌‏کند، و هر جا یاد خدا در نماز ضعیف ‌شود، و نمازگزار از حقیقت یاد خدا منصرف شود، دچار گناه مى‌‏شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید عملا مروج نماز باشند، افزود: چنانچه ائمه نماز، بخواهند هجمه‌های فرهنگی مبارزه کنند باید اقامه نماز را جدی بگیرند چرا که همان اندازه که نماز سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود، همان اندازه انسان را از شیطان دور می‌‎کند و در صورتی که امروزه با وجود فضای مجازی که فضایی تهدید کننده برای نسل حاضر است، ارتباط با نماز قوی شود شیطان نمی‌تواند ایمان را از انسان بگیرد.
انتهای پیام

 

captcha