ارتباطات اجتماعی با معلول همراه با احترام باشد نه ترحم
کد خبر: 3770675
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

ارتباطات اجتماعی با معلول همراه با احترام باشد نه ترحم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه ارتباطات اجتماعی با معلول باید همراه با احترام باشد، نه ترحم، تصریح کرد: در نگاه احترام‌آمیز همیشه طرفِ موردِ احترام، انسانی بزرگ به شمار می‌آید، اما در گزینه ترحم، مخاطب، انسانی کم‌توان و خوار شمرده می‌شود.

ارتباطات اجتماعی با معلول باید همراه با احترام  باشد نه ترحم

به گزارش ایکنا از مازندران سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران  امروز 17 آذرماه در جشن بزرگ معلولان که در بابلسر برگزار شد، گفت:  50 هزار معلول در استان مازندران وجود دارد و من به خودم افتخار می‌کنم که خدمتگزار جامعه معلولین استان هستم.
وی با بیان اینکه جامعه بایستی نگاه ویژه ای  به معلولان داشته باشد،افزود: نگاه‌ها نسبت به معلولان باید تغیییر کند و از روی ترحم و دلسوزی نباید کاری برای معلولان صورت گیرد.
آرام با تاکید بر اینکه ارتباطات اجتماعی با معلول باید همراه با احترام  باشد نه ترحم، تصریح کرد: در نگاه احترام آمیز همیشه طرفِ موردِ احترام، انسانی بزرگ به شمار می‌آید، اما در گزینه ترحم، مخاطب، انسانی کم‌توان و خوار شمرده می‌شود که باید همواره دست او را گرفت.
وی ادامه داد:  آنچه توانایی را می‌سازد، اراده است و اگر اراده بخواهد جاری شود، هیچ بهانه‌ای را نمی شناسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران  اظهار کرد:  افراد سالم و توانمند جامعه باید بدانند که جامعه معلولان هرگز نیازی به ترحم ندارند. همنوعان سالم باید همواره بکوشند تا کمبود موجود در معلولان را به صورت یک جریان طبیعی نشان دهند و کاری نکنند که این کمبود،  زندگی معلول را از حالت طبیعی خارج کند و او را به فردی منزوی و جدای از جامعه تبدیل سازد.
وی ادامه داد: باید این حقیقت را بپذیریم که اگر فرد معلول به درون جامعه برمی گردد و به فعالیت می پردازد، حتما توانمندی دارد. پس نباید با ترحم یا تمسخر، هیاهوی زیبای بازگشت به زندگی را در او خاموش کنیم، بلکه باید او را بپذیریم و تشویق ش کنیم تا کارهایش را درست انجام دهد و با خواستن کار از آن‌ها، آنان را در میان خود نگه داریم.
آرام با انتقاد به مسئولان شهری نسبت به تجهیز مبلمان شهری ویژه معلولان، بیان کرد: متاسفانه در تجهیز مبلمان شهری به نفع معلولان جامعه اقدامات مثبتی صورت نگرفته است و معلولان به سختی می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند، علاوه بر معلولان جامعه سالمند نیز به استفاده از این تجهیزات مبلمان شهری ویژه معلولان نیازمندند.

وی افزود: از مسئولان شهری می خواهم که نسبت به تجهیز مبلمان شهری به نفع معلولان اقدامات مثبتی انجام دهند تا معلولان به عنوان یک شهروند از مبلمان شهری  جهت  حضور خود در جامعه از تسهیلات خوبی بهرمند شوند.
مدیرکل بهزیستی مازندران از تصویب لایحه حمایت از معلولان در مجلس خبر داد و گفت: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که با همت خود نسبت به تصویب لایحه حمایت از معلولان  در مجلس  اقدام کردند، با تصویب این لایحه باید مسئولان جامعه کوشا باشند تا از این به بعد معلولان جامعه نیز از امکانات بهتری بهره مند شوند.

انتهای پیام

captcha