جامعه پزشکی به انسان قرآنی بپردازد
کد خبر: 3770725
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

جامعه پزشکی به انسان قرآنی بپردازد

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر نگاه قرآنی بر جامعه پزشکی ما حاکم شود پزشکان ما متقاعد خواهند شد که بیشتر با دین و قرآن انس بگیرند.

جامعه پزشکی به انسان قرآنی بپردازد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌ جمعه قزوین در دیدار با دکتر عزیزی از نخبگان پزشکی جهان اسلام و تعدادی از اعضای بنیاد نخبگان استان قزوین که صبح امروز، 18 آذرماه در دفتر امام جمعه قزوین انجام شد، اظهار کرد: یک آفت جدی در جامعه ما وجود دارد و آن تردید و کم‌توجهی مردم و مدیران و حتی اندیشمندان در حوزه پیشرفت و توسعه‌ای کشور است که گاهی چشم ما به سمت غرب و دستاوردهای آن‌هاست.
وی افزود: ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم نگاه استقلالی و دینی خود را به‌صورت جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.
امام‌ جمعه قزوین تأکید کرد: ما در طول تاریخ به دلیل اینکه حکومت‌های غیردینی و ظالم را به رسمیت نمی‌شناختیم اندیشه‌های دینی در میان ما به‌خوبی و در زمان خودش مدون نشد، درصورتی‌که بسیاری از اندیشه‌های دینی ما که برای رشد و توسعه لازم است از هزاران سال قبل توسط ائمه بیان‌شده بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: موضوع پزشکی شاید فقط وجود انسان باشد، اما از نگاه قرآن همه اعضا و جوارح انسان با جسم انسانی متفاوت است، چشم و گوش و دل جسمانی مشترک بین انسان و حیوان در زبان قرآن به نام «عین»، «اذن» و «قلب» معرفی می‌شود، اما وقتی مخاطب انسان است گوش عنوان «سمع»، چشم عنوان «بصر» و دل عنوان «فؤاد» به خود می‌گیرد. وقتی گوش و چشم و دل به نام سمع، بصر و فؤاد می‌شود یعنی یک انسان جامع و حقیقی خواهیم داشت، جسم انسان شبیه ظرفی برای روح انسان و ارزش آدمی نیز به روح اوست.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: آیا شده اطبا و پزشکان ما قرآن را یکبار به‌طور کامل مطالعه کنند یا قرآن‌شناسی، مواردی قرآنی را با دقت نظر به اطلاع آن‌ها برساند؟ تفاوت انسان جسمانی و روحانی باید دیده شود.
امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: قرآن به‌صراحت بیان می‌کند آدمی که خود را مشغول جسمانیت کند از حیوان پست‌تر است؛ زیرا خداوند متعال امانت‌هایی همچون بصر، سمع و فؤاد به ما عنایت کرده که اگر از آن‌ها به‌خوبی بهره نبریم مورد بازخواست خدای متعال قرار می‌گیرم.
وی عنوان کرد: اگر پزشکی دارای این فرهنگ رفتاری باشد که دارو و درمان را ابزاری از سوی خدای متعال بداند و او را شفادهنده مطلق بداند، این طبیب با ذکر، کارهای خود را انجام می‌دهد و نگاه دنیایی به مسائل نخواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خدای متعال در قرآن کریم فرموده است، سنت‌های الهی تبدیل‌پذیر و تغییرپذیر نیستند و از سوی دیگر فطرت انسان نیز تغییرناپذیر است، اگر این دو موضوع باهم هماهنگ شوند یک انسان کامل و جامعی خواهیم داشت.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر نگاه قرآنی بر جامعه پزشکی ما حاکم شود پزشکان ما متقاعد خواهند شد که بیشتر با دین و قرآن انس بگیرند.
انتهای پیام

captcha