تربیت استعدادهای قرآنی نیازمند توجه ویژه شورای توسعه است
کد خبر: 3770737
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

تربیت استعدادهای قرآنی نیازمند توجه ویژه شورای توسعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس بر اهمیت توجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تربیت استعدادهای قرآنی این استان تأكید كرد.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اجرای طرح استعدادهای قرآنی، بر اهمیت توجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اجرای این طرح و تربیت استعدادهای برتر قرآنی استان تأكید كرد تا بتوان این طرح را گسترده‌تر برگزار كرد.
وی با بیان اینكه دوره جدیدی برای استعدادهای قرآنی برگزار نمی‌شود چرا كه این دوره هزینه‌بردار و سنگین است، به همین دلیل نیازمند توجه شورای توسعه هستیم، گفت:‌ در این دوره بیشتر هدف این است كه استعدادهای شهرستان‌ها بتوانند شركت كنند تا از ظرفیت‌‌های موجود در مركز استان بهره‌مند شوند.
موسوی اظهار كرد: نخستین دوره تربیت استعدادهای قرآنی 3 سال گذشته در استان فارس آغاز شد كه در ابتدای راه 50 نفر از نوجوانانی كه دارای استعدادهای قرآنی بودند، در این دوره شركت كردند.
وی با بیان اینكه این یك دوره ادامه‌دار هست كه در طول سال اجرا می‌شود، افزود:‌ در هر سال 12 كارگاه آموزشی برگزار می‌شود و در پایان سال نیز آزمون‌های پایان دوره اجرا می‌شوند كه در طی این سال‌ها تعدادی ریزش داشته‌اند به طوری كه اكنون تعداد متعلمین این دوره به 19 نفر رسیده است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: به یاری خدا طی سه سال گذشته تا پایان امسال 32 كارگاه آموزشی در این دوره ویژه متعلمین برگزار خواهد شد.
موسوی از برپایی اردوی آموزشی تحصیلی استعدادهای برتر قرآنی در اردوگاه پتروشیمی شیراز خبر داد و افزود:‌ این دوره طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 22 و 23 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha