روند کند بیمه مربیان قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) خرم‌آباد/از 8 نفر تنها یک نفر بیمه شده
کد خبر: 3770757
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

روند کند بیمه مربیان قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) خرم‌آباد/از 8 نفر تنها یک نفر بیمه شده

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) خرم‌آباد به روند کند بحث بیمه مربیان قرآنی اشاره کرد و گفت: این مؤسسه دارای هشت مربی قرآن است که در طرح بیمه فعالان قرآنی ثبت‌نام کردند اما تاکنون تنها یک نفر از مربیان جهت استفاده از تسهیلات بیمه به بیمه تأمین اجتماعی معرفی شده است.

روند کند بیمه مربیان قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) خرم‌آباد/از 8 نفر تنها یک نفر بیمه شده

ناهید کوهنشین، مدیر داخلی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری دوره‌های قرآنی در این مؤسسه با استفاده از مربیان مجرب، گفت: در شش ماهه دوم سال 97 دوره‌های پیش‌دبستانی، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی، حفظ بزرگسالان و برپایی مراسمات جشن و عزاداری در اعیاد و ایام مختلف، در این مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آغاز دوره مداحی ویژه بانوان در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خرم‌آباد، عنوان کرد: این کلاس با حضور 12 نفر تشکیل شده و تاکنون جلسه اول با حضور ولی‌تبار به‌عنوان مربی، برگزار شده است.
کوه‌نشین با اشاره به برگزاری دوره پیش‌دبستانی با حضور 30 مخاطب، خاطرنشان کرد: برای این قرآن‌آموزان طی دو روز در هفته دوره‌های فوق‌برنامه حفظ قرآن‌کریم و دوره مهدویت در نظر گرفته شده و اکنون در حال برگزاری است.

برگزاری دوره مربی‌گری «تربیت نوجوان» و «تربیت کودک»

مدیر داخلی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خرم‌آباد، افزود: با کمک بنیاد مهدویت استان، دو دوره مربی‌گری تربیت نوجوان و تربیت کودک برگزار شد که مربیان این مؤسسه در این دوره‌ها حضور یافته و موفق به کسب گواهی‌نامه این دوره شدند.
وی در رابطه با قرآن‌آموزان حافظ قرآن تربیت شده در این مؤسسه، عنوان کرد: بیشتر نوجوانان و کودکان حاضر در مؤسسه حافظ جزء 30 قرآن‌کریم و برخی حافظ یک جزء، دو جزء و برخی نیز حافظ 5 جزء از قرآن‌کریم هستند.
کوه‌نشین در رابطه با مشکلات مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خرم‌آباد، اظهارکرد: ازجمله مشکلات مؤسسه می‌توان به مسائل مالی، مکان مؤسسه و بحث بیمه مربیان قرآنی اشاره کرد.

عدم موفقیت مؤسسات در جذب جوانان مشکل و معضل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت

مدیر داخلی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خرم‌آباد، ادامه داد: این مؤسسه دارای هشت مربی قرآنی است که در سال 94 در طرح بیمه فعالان قرآنی که از سوی امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اجرا شد، ثبت‌نام کردند اما تاکنون تنها یک نفر از مربیان جهت استفاده از تسهیلات بیمه به بیمه تأمین اجتماعی معرفی شده است و دیگر مربیان در انتظار دریافت معرفی‌نامه بیمه خود هستند.
وی عدم موفقیت مؤسسات در جذب جوانان را دیگر مشکل و معضل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دانست و افزود: متاسفانه جوانان ما از فعالیت‌های قرآنی استقبال کمی دارند که این عدم استقبال می‌تواند عوامل متعددی مانند خود مؤسسات و نداشتن فضای مناسب جوانان، مهارت ضعیف و کم مربیان و مدیران مؤسسات جهت جذب جوانان، افزایش دوره‌های مجازی حفظ قرآن‌کریم، ضعف در اعتقادات و .... ، داشته باشد.
کوه‌نشین تأکید کرد: لازم است که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت علاوه‌بر مهارت جذب، دارای امکانات به روز بوده و برای جوانان و نوجوانان فضاسازی ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

captcha