تغییر شکل روابط انسانی؛ مهم‌ترین آسیب‌ فضای مجازی
کد خبر: 3770799
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

تغییر شکل روابط انسانی؛ مهم‌ترین آسیب‌ فضای مجازی

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه تغییر شکل روابط انسانی، مهم‌ترین آسیب‌ فضای مجازی است، گفت: جامعه روحانیت و مبلغان ظرفیت مناسبی برای تبیین فرصت و تهدیدهای فضای مجازی به جوامع هدف است.

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون برای شناساندن آسیب‌های فضای مجازی به جامعه

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی و به دنبال آن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تغییر شکل روابط انسانی و تغییر جنس این روابط است.
وی افزود: در فضاهای مجازی شاهد انسان‌هایی هستیم که به ‌واسطه برخی مشخصه‌ها از قبیل علاقه، متن‌های نوشته‌شده و سیمای ظاهری اقدام به برقراری رابطه می‌کنند که استفاده نادرست از این قابلیت، آسیب‌های متعددی را در پی دارد.
عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی ادامه داد: به همین دلیل فضای مجازی و استفاده مناسب از آن نیازمند آموزش و بیان آسیب‌های آن است.
خادمی با بیان اینکه شناساندن آسیب‌های فضای مجازی به جامعه ازجمله وظایف روحانیون است، گفت: در این رابطه استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه می‌تواند تأثیر زیادی در فراگیری و شناساندن آسیب‌های فضای مجازی در جامعه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی محیط مناسبی برای یادگیری و آشنایی با فناوری‌های روز دنیا بوده و بهترین پایگاه برای ارائه اخبار جامعه است، اما آموزش‌های لازم برای استفاده و شناسایی منابع و مطالب مفید برای نسل امروز از ضروریات است که در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی استان در قالب گفتمان‌های دینی به این مهم می‌پردازد.
خادمی یادآورشد: دراین گفتمان‌ها از ظرفیت علمی و آموزشی اساتید استانی و کشوری دانشگاه و حوزه علمیه به بهترین شکل استفاده شده تا با آموزش‌های به ‌موقع و مناسب از بروز آسیب‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی به ‌عنوان به ‌روزترین رسانه ارتباط جمعی جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام

captcha