منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اعلام شد
کد خبر: 3770839
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اعلام شد

گروه سلامت ــ مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت جزئیات، مراحل و منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را اعلام کرد.

منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اعلام شدبه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۱۵ رشته ترجمه‌خوانی، قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ سوره‌های نباء تا انتهای سوره فجر با ترجمه، حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵ و۲۰ جزء پیوسته، حفظ کل قرآن، اذان، دعا و مناجات خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.
رشته ترجمه خوانی، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ سوره نباء با ترجمه تنها در مرحله دانشگاهی برگزار می‌شود و منبع رشته ترجمه خوانی، ترجمه سوره نباء خواهد بود.
همچنین منبع رشته دعا و مناجات خوانی در مرحله دانشگاهی و سراسری دعای ابوحمزه ثمالی است و منبع این رشته در مرحله ملی متعاقبا اعلام می‌شود.
براساس این گزارش، رشته آیین سخنوری در مرحله ملی برگزار نمی‌شود و سه موضوع دانشگاه و رسالت تولید علم در آیینه تعالیم قرآن و عترت علیهم سلام، آرمان شهر مهدوی (عج) الگویی برای سبک زندگی جامعه منتظر و قرآن و سلامت موضوع ارائه سخنرانی است و رشته اذان و تواشیح تنها در گروه آقایان برگزار می‌شود و اعضای گروه‌های همخوانی و تواشیح در مرحله سراسری می‌تواند تلفیقی از اساتید و کارکنان باشند و در گروه‌های دانشجویی ترکیب آن‌ها باید صرفا دانشجویی باشد.
جشنواره ملی قرآن و عترت تنها در بخش دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود و رشته حفظ ۱۰ جزء پیوسته و حفظ ۲۰ جزء پیوسته در بخش اساتید در مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار نمی‌شود.
گفتنی است، پس از اتمام مهلت ثبت نام در جشنواره، دانشگاه‌های علوم پزشکی حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارند بخش آوایی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کنند و لازم است فایل صوتی و تصویری نفرات اول مرحله دانشگاهی در رشته‌های حفظ (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل) و قرائت (تحقیق و ترتیل)، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری و همخوانی و تواشیح در قالب CD حداکثر تا ۲۵ اسفند به دبیرخانه جشنواره ارسال شود تا دبیرخانه نسبت به بررسی غیر حضوری آثار اقدام کند و افراد واجد شرایط برای حضور در مرحله کشوری تعیین شوند.
کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در ازای هر برگزیده (صرفا نفر اول)، یک CD تلاوت صوتی و تصویری به دبیرخانه ارسال کنند و لوح فشرده حاوی اثر چند نفر برای داوری ارسال نخواهد شد.
کارشناسان باید لوح‌های فشرده را قبل از ارسال بررسی کرده و در صورت سالم بودن به دبیرخانه ارسال کنند، بدیهی است لوح‌هایی که مخدوش باشند در فرآیند داوری شرکت داده نخواهند شد.
بر روی لوح فشرده باید نام و نام خانوادگی صاحب اثر، دانشگاه، گروه آزمونی و رشته آزمونی درج شده و نام فایل نیز در درون لوح فشرده نام صاحب اثر باشد.
بر اساس این گزارش، بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سه گروه: اساتید، کارکنان و دانشجویان و در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی در دو گروه خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود و مرحله پایانی بخش آوایی دهه اول شهریور ماه سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.
جدول مراحل، جزئیات و منابع آزمون بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به شرح زیر است:
منابع بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اعلام شد
captcha