امکان اجرای ۳ نرم‌افزار مذهبی جدید در سامانه سداد نور فراهم شد
کد خبر: 3770843
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

امکان اجرای ۳ نرم‌افزار مذهبی جدید در سامانه سداد نور فراهم شد

گروه فناوری اطلاعات ــ امکان اجرای آنلاین نرم‌افزار‌های دانشنامه تاریخ تشیع، نور الولایه ۲ و دانشنامه فضائل اهل‌بیت (ع) در منابع اهل سنت در سامانه سدادنور فراهم شد.

به گزارش ایکنا؛ با ورود تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بازار از سلطه کامپیوتر‌های رومیزی و سیستم عامل ویندوز خارج شده است. تنوع سیستم عامل‌ها نیازمندی به اجرای مجموعه محصولات نرم‌افزاری در پلتفرم‌های مختلف را به وجود آورده است؛ در همین راستا مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی راه حلی را برای پوشش این نیاز ایجاد کرده است.
 
از آنجا که محصولات این مرکز دارای حجم زیادی بوده و جهت اجرا نیازمند امکانات سخت‌افزاری قوی است، امکان عرضه برنامه کاربردی آن‌ها روی تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند با توجه به محدودیت‌های آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل با توجه به فراگیرشدن استفاده از اینترنت، این مرکز تصمیم گرفته است از مدل vApplication برای عرضه محصولات خود در این بستر‌ها استفاده کند.
 
بر همین اساس و در تازه‌ترین فعالیت این مرکز امکان اجرای آنلاین نرم‌افزار‌های دانشنامه تاریخ تشیع، نور الولایه ۲ و دانشنامه فضائل اهل‌بیت (ع) در منابع اهل سنّت در سامانه سدادنور فراهم شده است.
 
سامانه دسترسی از دور نور «سداد نور»، از مجموعه پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که دسترسی به برترین نرم‌افزار‌های این مرکز را در همه سیستم عامل‌ها ممکن کرده است. این سامانه به کمک شبکه اینترنت و نرم افزار Citrix Receiver امکان استفاده از ۹۴ نرم‌افزار نور را بدون نیاز به نصب دو به صورت رایگان، همانند مشاهده و کار با یک پایگاه اینترنتی برای کاربران در تمامی سیستم عامل‌ها فراهم کرده است.
 
شما می‌توانید جهت ورود به سامانه دسترسی از دور نور (سداد نور) و بهره‌مندی از این نرم‌افزار، اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام
captcha