آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه «فاطمیه» تبریز
کد خبر: 3770852
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه «فاطمیه» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن فاطمیه تبریز با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 100 قرآن آموز در خانه «فاطمیه» تبریز

ميرزاده ميرحسينی، مدیر خانه قرآن فاطمیه تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی از همگانی بودن نیاز سواد قرآنی گفت و افزود: سواد قرآنی يک نياز همگانی است. همه افراد جامعه با هر وضع اقليمی، شغلی، اقتصادی، اجتماعی و... برای آن كه هويت انسانی - الهی خويش را بشناسند، از آن مراقبت كنند و زمينه شكوفايی تدريجی آن را فراهم آورند، به سواد قرآنی نيازمند هستند.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
میرحسینی‌ ادامه داد: روخوانی و روان‌خوانی صرف و يا كلاس حفظ قرآن يا آموزش قرائت هريک به تنهايی نمی‌تواند پاسخگوی نيازهای مختلف دانش آموزان و فراگيران باشد.
مدیر خانه قرآن شهری فاطمیه تبریز، عدم تمرین را علت اصلی افراد در روخوانی قرآن دانست و یادآور شد: کسی که در روخوانی قرآن مشکل دارد، علتش تلاش و تمرین نکردن و کناره‌گیری از قرآن و ترک یادگیری قواعد روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هـیـچ زن و مرد مؤمنى از آزاده و برده نیست، مگر اینكه از طرف خداوند بر او حق واجبى است و آن این است كه باید به اندازه توانش قرآن بیاموزد.
میرحسینی، ضمن بازگو کردن دلایل نیاز به تفسیر قرآن تاکید کرد: قرآن كريم، در بيان مطالب، از حداقل الفاظ و جمله‌ها برای قالب‌ريزی معانی عميق استفاده كرده است. اين كتاب تمام معارفی را كه بشر برای سعادت خويش به آن نيازمند است، در حجم بسيار اندک از الفاظ و عبارات، ارائه كرده است و اين امر سبب شده كه فهم بخشی از آيات نيازمند تأمّل و دقّت بيشتر و تحقيق عميق‌تری برای پی بردن به مقصود خدا باشد و از اين رو ضرورت تفسير را ايجاب می‌كند.

انتهای پیام

captcha