تعداد زنان مبتلا به ام‌ اس در خراسان‌شمالی دو برابر مردان است
کد خبر: 3770853
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

تعداد زنان مبتلا به ام‌ اس در خراسان‌شمالی دو برابر مردان است

گروه اجتماعی - مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به شناسایی۳۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان این در حالیست که در این منطقه تعداد زنان مبتلا به بیماری ام اس دو برابر مردان است.

تعداد زنان مبتلا به بیماری ام اس در خراسان‌شمالی دو برابر مردان است

مهری فرشاد، مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد:علایم اولیه بیماری ام اس در سنین بین 20 تا 40 سال بروز می‌کند اگر چه ممکن است که این بیماری در کودکان یا در افراد بالای 40 سال نیز دیده شود ولی به طور کلی شیوع آن در این گروه‌های سنی به مراتب کمتر است.
وی ادامه داد: کمبود ویتامینD ، عوامل محیطی و استرس از فاکتورهای اصلی در ابتلا به بیماری ام اس است و افرادی که دارای خویشاوند درجه یک مبتلا به ام اس هستند نیز اندکی خطر بالاتری در مورد مبتلا شدن به این بیماری دارند اما این خطر بسیار کم است.
فرشاد با اشاره به اینکه بیماران ام اس تحت پوشش حمایت‌های دانشگاه و بیمه قرار دارند ، افزود: داروهای ایرانی این بیماران به صورت رایگان ارائه می شود.
وی یادآورشد: 90 درصد داروهای خارجی بیماران نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد که 10 درصد باقی مانده را نیزنمی توسط معاونت غذا و دارو تخفیف داده شده و مابقی را هم انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس تامین می‌کند.
انتهای پیام

captcha