‌اشتغال؛ اصلی‌ترین موضوع ‌در وزارت ورزش و جوانان ‌
کد خبر: 3770866
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲

‌اشتغال؛ اصلی‌ترین موضوع ‌در وزارت ورزش و جوانان ‌

گروه اجتماعی - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین موضوع ما در وزارت ورزش و جوانان اشتغال است و هیچ اولویتی بالاتر از آن نداریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیروز یکشنبه، 18 آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان گفت: اصلی‌ترین موضوع ما در وزارت ورزش و جوانان اشتغال است و هیچ اولویتی بالاتر از آن نداریم.
وی افزود: در بحث اشتغال به مفهوم عام چند دستگاه متولی داریم، بنابراین اگر قرار است، وزارت ورزش و جوانان متولی این کار باشد در استان کرمان چنین چیزی وجود ندارد و مأموریت اداره‌کل در بخش جوانان ناظر بر هماهنگی فعالیت سمن‌ها است، اما متولی عملیات آنها نیست که این ضعف ساختاری وجود دارد.
پورابراهیمی اظهار کرد: برگزاری نشست‌ها و جلسات با سمن‌ها به بازی گرفتن جوانان است و یک مدل عملیاتی برای این کار نیازمند هستیم، 80 درصد ظرفیت اداره‌کل ورزش و جوانان به بخش ورزش اختصاص دارد و تنها 20 درصد در حوزه جوانان است.
نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بحث ازدواج جوانان ادامه داد: هر سال برای ازدواج حدود 500 هزار تا یک میلیون زوج بودجه اختصاص می‌دهیم، اکنون در بودجه موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مطرح می‌شود که باید از وزارتخانه یک نفر تعیین شود تا مجلس با توجه به محدویت‌های ناشی از تخصیص منابع، تسهیلات ازدواج را در سال جاری افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز حدود 10 تا 15 دستگاه اجرایی درگیر هستند، اظهارکرد: در بخش ورزش این وزارتخانه فعالیت‌های خوبی داشته و به تبع آن در استان کرمان نیز مدال‌های بسیار ارزشمندی در بازی‌های پاراآسیایی کسب کرد که قابل تقدیر است.
پورابراهیمی گفت: این ساختار پییش از این به عنوان سازمان ملی جوانان به صورت مستقل فعالیت می‌کرد، امیدواریم، اکنون نیز بخش جوانان در سایه حوزه ورزش قرار نگیرد و نادیده گرفته نشود و برای آن آیین‌نامه تعریف و عملیاتی شوند.
وی افزود: چند سال است که توسط جوانان مسجدی شهرک اقتصاد مقاومتی را طراحی و اشتغال ایجاد کردیم به گونه‌ای که اکنون این جوانان که دارای میانگین سنی 20 تا 30 سال هستند با دست خالی 15 واحد صنعتی را راه‌اندازی کردند و از وزارتخانه تقاضا می‌شود که آنها و همچنین سمن‌هایی را که در این بخش قصد دارند، فعالیت داشته باشند، حمایت کنند.
پورابراهیمی در زمینه استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش جوانان تأکید کرد: طبق آمار حداکثر 30 درصد از این منابع استفاده شده است، این تسهیلات با نرخ 6 درصد به صورت قرض‌الحسنه است، متوسط عملکرد استان کرمان در این زمینه بسیار بالا است، اما وزرات ورزش و جوانان باید در این بخش مطالبه‌گری و پیگیری کنند که چرا استفاده از این منابع پایین است و مجلس نیز آماده همکاری در این زمینه است.
انتهای پیام

captcha