گردشگری سلامت؛ فرصتی برای قرابت بیشتر ایران و افغانستان
کد خبر: 3770874
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

گردشگری سلامت؛ فرصتی برای قرابت بیشتر ایران و افغانستان

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند و گسترش گردشگری سلامت می‌تواند مراودات و قرابت میان دو ملت را افزایش دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، صبح امروز، 18 آذرماه با عبدالرحیم نیک‌پور، سرکنسول افغانستان در زاهدان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
سر کنسول افغانستان در زاهدان در این نشست بیان کرد: کشور افغانستان بیش از 40 سال است که درگیر جنگ است؛ گروهک‌های مختلف با هدف برهم زدن آرامش و امنیت منطقه، اقدام به ایجاد ناامنی می‌کنند؛ ما تاکنون در برابر این حملات و دشمنی‌ها مقاومت کرده‌ایم و از این پس نیز مقاومت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مهاجران افغانی که از مرزهای شرقی وارد ایران می‌شوند، در حقیقت برای دور شدن از درگیری‌ها و ناامنی‌ها و صرفاً برای دستیابی به فرصت‌های بهتر زندگی و اشتغال کشور خود را ترک می‌کنند.
نیک‌پور اظهار کرد: همان گونه که برادران ایرانی ما با معضلات مربوط به ارائه خدمات و هزینه تصادفات و مجروحیت مهاجران افغان مواجه هستند، مشاهده درد و رنج این افراد برای ما نیز دشوار و رنج‌آور است.
وی افزود: در صورت فعال شدن مسیر گردشگری سلامت بین افغانستان و سیستان و بلوچستان شهروندان ما نیز می‌توانند در نزدیکترین کشور و در جایی که مشکل زبان و برقراری ارتباط ندارند از خدمات درمانی استفاده کنند.

گردشگری سلامت؛ فرصتی برای قرابت بیشتر ایران و افغانستان

هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست بیان کرد: ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند و گسترش گردشگری سلامت می‌تواند مراودات و قرابت میان دو ملت را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های لازم برای توسعه روابط در حوزه بهداشت و درمان میان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نهادهای مسئول سلامت در افغانستان وجود دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این آمادگی را دارد تا با رعایت ضوابط قانونی و بین‌المللی سطح همکاری‌های خود را با نظام سلامت افغانستان ارتقا‌ بخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: با توجه به درصد بالای حجم نقدینگی در صنعت گردشگری سلامت که سبب شده شاهد حضور برخی از دلالان در کشورهای مختلف باشیم، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قصد دارد با اقدامات مناسب به‌طور مستقیم و با هماهنگی مسئولان وزارت امور خارجه و بهداشت افغانستان به این عرصه ورود پیدا کند.

انتهای پیام

captcha